Hemsideformulär i ASP...

M

Mykatt

Sitter och knåpar på ett formulär som ska vara programerat i ASP. Men fpr inte ihop det riktigt!!! Någon som är duktig på detta? Problemet ligger i att koppla ihop ifyllnaden till utskicket... Formuläret innehåller bl a radioknappar.

Vill du hjälpa? Skicka ett pm...
 
Sv: Hemsideformulär i ASP...

Hm, jag jobbar iofs nästan bara med JSP och Servlets och PHP. Men jag har iaf kopplat ihop ett antal radioknappar med attributet name, vilket blir parameternamnet, och sedan satt ett unikt value på varje radiobutton, som blir parametervärdet.

Här är ett urklipp:
Kod:
<td>Rubrik<input type="radio" name="sorted" value="adheadline" checked="checked"/></td>
<td>Pris<input type="radio" name="sorted" value="price" /></td>

Om jag skickar med GET borde det väl bli typ: ?sorted=adheadline .... typ :)

EDIT: Jag får väl reservera mig för en del fel. Har suttit och programmerat hela dan och kombinerat med förkylning är jag helt slut i hjärnan vid det här laget :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 062
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 216
Senast: geting
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 878
Senast: Solstig
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp