Hemsjukvård eller korttidsboende?

Korttidsboende alla dgr i veckan med din pappas problematik. Kommer ta evigheter att få alla hjälpmedel på plats som han behöver. Även om det låter SÅ bra med hemsjukvård på pappret så ska det malas runt i evigheter.

Vet inte hur många som kommit hem utan ett endaste hjälpmedel på plats när jag jag jobbade i nattpatrullen och hade det inte varit för att vi hade en jäkligt bra nattchef så hade det tagit veckovis då dagruljansen var helt handikappade och handlingsförlamade.
Fast så kategoriskt kan man inte uttala sig.
Det längsta jag upplevt är ca en vecka från hemgång till att alla hjälpmedel och bistånd och insatser är på plats.
Det innefattar även när man fått motera taklift, såga upp dörrar för att bredda och montera ramp.

Trist att det funkar så dåligt hos er. Kommunikationen mellan sjukhus och bistånd, hjälpedelcentral, arbetsterapeut och hemtjänsten låter usel. Men så ser det inte ut överallt.

Jag tycker inte man ska skrämma upp folk med ”skräckhistorier”. Det kan se helt annorlunda ut hos TS.
 
Tack för alla svar! Det är supervärdefullt att ha lite olika synpunkter innan vi pratar med arbetsterapeuten imorgon. Min pappa vill ju själv helst bara hem och det gör ju att det är lätt att vilja anpassa sig efter det. Men eftersom det är min mamma som kommer få sköta allt åt honom så är ju beslutet lika mycket hennes. Själv skulle jag känna mig tryggare för bådas skull med korttidsboende.
 
Nu är det bestämt att det blir korttidsboende och det känns skönt. Det hade blivit en alldeles för stor börda för min mamma om han skulle komma hem i det skick han är i nu. Sedan får man väl stålsätta sig och vara beredd att tjata sig blå om att han måste få tillgång till träning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp