hemsk sadel

min kompis har faktiskt en sådan. visste inte att det var en sån först, men ganska snygg tycker jag. säkert ingen kvalite, vet inte om den har skadat hästen på nåt sätt men den är bergis inte bra, men skön att sitta i iaf.
 
Ungefär som två ihopjästa limpor.. Ingen rygg kan må bra av denna sadel. Vet flera hästar som fått ryggont. Dessutom tappar den färg och är orange.. har inget gott att säga om den .. tyvärr. :smirk:
 
vi hade en annan färg på sadeln tror de är den helt ok andvände den bara 2 veckor sen kom min sadel ja betält men aah ingen toppen sadel men de vet la dem fletsa som handlar på börjes att de e väldigt billigt man får tänka åt båda hållen... men själv tycker ja denna teorien låter vettigare:: heldre köpa ett dyrt plagg som man andvänder riktigt ofta [så ofta den är ren] än att köpa 3 plagg inte lika fina och inte lika fin i materialet samma gäller sadlar åsså ja lägger heldre pengarna på nåt ja använder å tycker e bekvämt och skönt för både mej i mina hästar *ler* än att köpa skit som e billdigt men man riktigt ångrar efteråt :banana:
 
Veterinärkostnaden väger ju upp. Med en väl tillpassad sadel slipper hästen få rygont :smirk:
 
Det är konstigt att flatbackmodellen ser så konstig ut, för allroundmodellen (Kingston) ser helt normal ut till det priset.
Nej några kvalitetssadlar är det ju inte, men de måste väl ha sadlar i prisklass för dom som bara hobbyrider o som knappt vet att hästen kan få ont i ryggen av en icke passande sadel.
 
det ser ut som en leksakssadel. Vad är det det står i katalogen: "sadeln för den kräsna hoppryttaren" jorå.... :rofl: :rofl: :rofl:
Min GJORD kostar typ lika mkt som den sadeln..... Den är skit!!!! :devil:
 
Men man måste inte tävla för att veta att en sadel ska passa hästen! Har man inte råd att köpa en vettig sadel, då har man inte råd med häst... Eller man får rida barbacka tills man sparat i hop. :crazy:
 
Usch, huga, vilken hemskt ful sadel! Den kan inte ligga bra! Måste ju luta i 90 grader!
Tacka vet jag väl tillpassade sadlar, har äntligen fått pengar och skaffat mig det nu. :D Nu väntar bara dressyrsadeln...
 
Har man inte råd att köpa en vettig sadel, då har man inte råd med häst...

Tummen upp!!!
 

Liknande trådar

Utrustning Nya hästen har lång manke och min befintliga sadel (som har enkelkåpa och stropparna sydda direkt på kåpan)ligger helt ok men stropparna...
Svar
1
· Visningar
577
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 084
Senast: mackan
·
Utrustning hej allihopa! Jag har en liten fråga, som ni kanske skulle kunna hjälpa mig med :up: Min dotters sadel är sliten på kanten bak, på...
Svar
9
· Visningar
1 699
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 019
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp