Hemska bett

Sv: Hemska bett

Finns ju ett ordspråk som ungefär lyder Inget bett är skarpare än handen som håller i tygeln. Men i de här fallen går det nog ej ens med lösa tyglar att ej skada.
Trodde utvecklingen hade gått längre än så här.

Jag är egentligen inte så förvånad; i ett land med 1,2 miljarder invånare där runt hälften är analfabeter och merparten lever rejält fattigt tycker jag nästan det är väntat att kunna gräva fram en del sådan utrustning. Däremot undrar jag hur vanligt det är, om så skarpa bett är allmänt och brett använda i Indien.

Jag har varit i Indien många ggr, har en gammal faster som bor i Jaipur (den rosa staden) sen 1943, dom enda bett jag sett är släta bridongbett med 4 ringar, dom används till ridhästar, körhästar, poloponies, har aldrig sett dom här betten med taggar.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
483
Utrustning Inspirerad av tränstråden 🙂 Har ni hästar som tydligt visar vilka bett som de uppskattar mer än andra?
Svar
9
· Visningar
360
Senast: Elendil
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
548
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka