Sv: Henra

Vi har en Henra Amazon. Vi är jättenöjda med våran. Den är ljus och luftig och hästen trivs i den. Vi har haft den ca 1/2 år. Hittills har vi ingenting att klaga på! :)
Jättebra transport!

Har också en Henra Amazone. Jättenöjd! Gillar särskilt att den är så ljus och luftig och att handtagen på såväl skötardörr som ramp är så smidiga. Vidare funkar ventilationen mycket bra tycker jag. Det enda som inte varit helt hundra på min transport är gummimattan på rampen som är något hal. Jag har dock en äldre modell och vet att de nyare modellerna har en betydligt bättre och räfflad gummimatta på rampen.

Mycket nöjd, har bara haft min Amazone 1 och ½ hästars i ett halv år. Stor luftig och min lite besvärliga häst lastas lättare i denna. Lättkörd efter bil, både med och utan häst.

Jag köpte mig ett Henrasläp för några veckor sedan. En Amazone 1 ½ hästars kallades modellen tror jag. Lite smalare än tvåhästarsmodellen. Ingen mellanvägg, hellånga bommar fram och bak. Jag är JÄTTENÖJD!!! Ligger otroligt stadigt på vägen, stabilt att lasta i och köra. Ljust, bra ventilation och snyggt dessutom!

Har samma erfarenhet, en kompis har en. som sagt- ljus och luftig, högt i tak, passar stora hästar bra. smidig att lasta i även för hästar som inte är helt 100% på att åka är en bra ide - de går in lättare och det är mindre bök och knöl, i och med att det är helbommar och ingen mellanvägg att krångla med.

när jag köper en, vilket blir inom en skälig framtid, blir det en sån.

Jag har en Amazone proline.

Jag är supernöjd, framförallt ventilationen är bra.

Dessutom tycker jag den ligger väldigt bra efter bilen på vägarna.

Vad går den att få i för totalvikt? Vad väger släpet i sig?? Är ute efter ett boggie släp som har totalvikt 1250, möjligtvis 1280 och som får lasta upp emot 650kg... är det omöjligt?

Det låtyer inte jättetroligt, men jag har en totalvikt på 1200 eller 1250 (minns ej vilket) och får lasta 550 kg. Min häst väger eg mer men försäljaren sa att hon brukade köra sina stora 1,70-hästar i släpet och hon hade inte engagerat sig i att väga upp det (å hon hade vart polis i många år) så jag lastar 600 kg å ser glad ut. Det finns ju "levande last-marginalen" dessutom. Det innebär att du kan lasta + 10% per axel = jag får lasta ytterligare 110 kg, dvs 660 kg...

Jag har en Grand Chevalier som jag är supernöjd med. Behövde en rymlig och hittade en sådan.
Mycket ljus invändigt, madrasserade väggar + mellanvägg, bra ventilation, ligger kalas efter vägen.
Den går under smeknamnet "rymdpumpan" ;)

Jag har ett henra cayenne som jag är otroligt nöjd med. Jag har vetat länge att "den dan jag ska köpa ett nytt släp ska det vara en sån"

Det är ljust och luftigt inuti, fönstrena är öppningsbara om man vill. Har kombinerad step up/ramp bak och stora dörrar på var sida fram som man kan ta ut hästen genom. Den går stadigt och bra efter bilen, det enda släp jag kört som gått lite bättre efter bilen var en Boj eftersom det var så långt mellan hjulen och draget. Men henras boggie är bättre än Bojs tycker jag.

Jag har väldigt lättlastade hästar, men nu efter att vi köpte henrasläpet har de blivit om än ännu mer lättlastade, de går in utan att jag sagt åt dem att gå in :D

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: warg
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Jobba som veterinär
  • Bästa solcreme

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka