Henri de Rivel dressyrsadlar

Miagi

Trådstartare
Någon som har en eller provat att rida i :confused:? vet inget om dem , är de sköna? Vad för slags hästar brukar de ligga bra på? Sett en del bra annonser och sadlarna "ser" bra ut sitsmässigt och till humana priser.

All info glädjer mig :).

Har för tillfället en lånad Albion Style på prov, men igger lite över min prisklass :mad:.
Halvblod 160 cm med bra sadelläge, inte så mkt muskler ännu. 4 år.
 
Har en hdr sadel och jag tycker den e super då jag gillar dom höga knä vulsterna. Har hört att det är en sadel som passar väldigt många hästar och den ligger som gjuten på mitt ena halvblod.
 
Har en hdr sadel och jag tycker den e super då jag gillar dom höga knä vulsterna. Har hört att det är en sadel som passar väldigt många hästar och den ligger som gjuten på mitt ena halvblod.
 
Har en hdr sadel och jag tycker den e super då jag gillar dom höga knä vulsterna. Har hört att det är en sadel som passar väldigt många hästar och den ligger som gjuten på mitt ena halvblod.
 

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag börjar få brist på sadelfunderingar nu och frågar därför er om tips. Hästen är halvblod/arab med jobbigt sadel läge. Överbyggd...
Svar
14
· Visningar
3 294
Senast: Tjockisina
·
Utrustning Nu känner jag att jag verkligen behöver lite hjälp på sadelfronten... Har nu en Prestige Venus D som ligger väldigt bra på hästen...
2
Svar
20
· Visningar
2 396
Senast: Muninn
·
Utrustning Hej på er! Håller på att leta sadel till min arabkille och vi har provat en hel del sadlar, ingen har passat så bra att jag ridit i...
Svar
12
· Visningar
1 733
Senast: Limaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp