Henri de Rivel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Peach
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 555
P

Peach

Någon som har erfarenhet av det märket? Bra/dåligt?
Priset på en ny sadel var i alla fall överkomligt: 8390,-

Sv: Henri de Rivel

Jag har! Har en henrie de rivel "pigmalion" (tror jag att modelen heter) Var den enda som passade min ponny... (provade appaloosa,wintec,frank baines,zaldi m.m) Jätte bra sadel! Kanon snygg dessutom. Jätte skön att hoppa i och typ stå upp o galoppera i... Tycker jätte mycket om den! Kostade närmare 9000:- men det var värt varenda krona... :love: Snygg färg som inte blir konstig efter regn och liknande... Rekommenderar den starkt men jag har ju bara haft den i 1½månad kanske så jag kan ju inte säga hur länge den håller men det tror jag den gör!

BILD: http://www.lunarstorm.se/Goldika/kollage/58 :love: :d

De HdR jag har sett har haft en väldigt smal kanal mellan bossorna.

2 utav mina stallvänninor har sådana och jag kan säga att de är väldigt sköna att riada i bägge 2 (hoppsadlar)

Hästarna är båda ganska runda i formen vad jag vet. Hör med sadelmakare eller låna med en sadel hem.

Har en HdR Treckener till min runda isis. Den är jätteskön och sitter som en smäck på hästen också.

Senast ändrad:

Jag har en hdr dressyr som jag tycker är kanonskön och att den var skön ända från början :) Har haft den i två år och har nu lånat ut den till en tjej som är väldigt nöjd. Har även ridit i två andra hdr, en dressyr med djupare sits och en allround och jag har trivts bra i båda!!!

Sadelmakaren kommer på torsdag och ska pröva ut ny sadel :banana: Dessvärre hade han inte så väldigt många begagnade med bred bom så därför tänkte jag köpa ett lite billigare alternativ. Har inte lust att lägga 15-20 000 på en sadel som kanske passar i 6 månader.. Dessutom är en begagnad nästan skönare att sitta i :)

Jag har en HdR hopp exclusive. Kanonbra sadel som ger ett bra stöd för ryttarens ben. Kanalen mellan bossorna är BRED.

Immer

Jag har haft en sån i islandshäst modell och ja tyckte om den mycket! har även en kompis med en lika dan och hon är också nöjd.

De är nog för lite raka hästar. Har man en med rund rygg så är Hubertus, Wintec o dyl. sadlar som kanske kan passa.

Min häst är INTE rak och hans HdR passar bra . Han är dessutom rund om magen också så en 34 blev bra.

Hmm har en häst med ganska rak rygg, och ska ta ut sadelprovare strax och jag vet att dom har någon modell av HdR.
Hoppas att den kan passa, eftersom många verkar gilla sadeln.

Jag har en sadel med rund rygg och när jag provade en Hubertus behövde man i princip bara titta på den och den ramlade av, fast man spände sadelgjorden och allt så snurrade den helas tiden, kunde inte hoppa upp från en bänk ens för den rörde sig vid minsta grej (och det var den bomvidden han har på alla andra sadlar)...
HdR hade för svängd bom för min häst och var för långa i anläggningsytan fast det bara var en 17"..

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
131
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: MissFideli
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur