Henri de Rivel

Sv: Henri de Rivel

Sadeln passade inte din häst, bara för att din häst har ett bra sadelläge betyder inte att alla sadlar passar...
Har just fått reda på lite skit om Kieffer faktiskt. De sadlarna som är bra tillverkade är väl hyfsade, men de har väldigt ofta ojämna bossor, sömmar går upp, smala kanaler. Fast ändå bättre än HdR.

Och om mdin skänkel hamnade för långt bak så var sadeln för liten för dig. Då måste du hamna längre bak i sadeln så du har plats med knäna...

Jag hade min hdr dressyrsadel på mitt hbl och den kunde absolut inte ha passat bättre(sadelutprovarens ord)

hon ser/såg ut så här
2642427.jpg

Samma som man hör om t.ex. zaldi. sneda bommar, ojämn stoppning, dåligt utformad för hästryggen. Man kan ju chansa på att få ett bättre ex., men jag vågade inte göra det. Därför var bl.a. Kieffer, Zaldi, HdR uteslutna då jag letade sadlar.

Centaur skrev:
Samma som man hör om t.ex. zaldi. sneda bommar, ojämn stoppning, dåligt utformad för hästryggen. Man kan ju chansa på att få ett bättre ex., men jag vågade inte göra det. Därför var bl.a. Kieffer, Zaldi, HdR uteslutna då jag letade sadlar.

Fast det är ju rätt lätt att komma undan genom att köpa via sadelmakare alt låta sadelmakare kolla sadeln direkt efter köp.

/Alexandra - med en korrekt Zaldi Atlanta

Kan ju rekommendera Globus (5000-10 000), Wintec (ullstoppade sadlarna, inte cair och flair system, kostar 4-7 000), Stubben (skitbra kvalitet och man kan anpassa sadlarna väldigt mkt utan ngn extra kostnad, kostar 9500-19 000), Prestige kostar 10 000-20 000

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 890
Senast: Görel
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka