• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare majabergman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 667
M

majabergman

Någon som vet vad det är för sadlar som dom tillverkar? Är dom bra/dåliga?

Sv: Hercross

Jag vet inte mer om dem än att börjes sålde Herecross för några år sedan och vad jag vet så tillverkas de inte längre.
De kostade runt 6500.-

Jag har haft en sådan till min förra ponny och kvalitén är verkligen över förväntan. Jag köpte den begagnad och trots att den använts flitigt innan så såg den nästan ny ut, bortsett från att mockat på vulstrena blivit lite skavt. (Men det blir det ju alltid.)

Däremot tyckte jag att den var på tok för djup i sitsen, men det är ju väldigt individuellt. Däremot kändes det som att sitta på en kudde, verkligen supermjuk!

Hade en sån till en ponny för typ 100 år sedan. En flatback med filtstoppning, made in argentina. Riktigt trevlig sadel, hästen trivdes och jag satt bekvämt.

Tror inte dom tillverkas längre. Jag hade en sån förut. Tyckte den funkade jätte bra.

Hade en sån, hoppsadel flatback. Älskade verkligen den sadeln! :love:

Lämnade med den när jag sålde min förra häst, eftersom den låg helt underbart bra på honom.

vad är de för bom på den? är de lite flex i dom?

har haft flera st jätte sköna o bra!!Trainers heter de väl nu!

är de exakt samma sadel? vet du vad de är för dom i dom?

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
711
Senast: emma-vsm
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Har en lipposadel som jag funderar på hur jag läser av serienumret på. Är mest intresserad av vilket år den är tillverkad. Någon som har...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: LLS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?