Hermafrodism....

Sv: Hermafrodism....

Hermafroditism orsakas av slumpmässiga eller systematiska fel vid den befruktade äggcellens delning och betecknas mig veterligen således INTE som ärftligt.
 
Sv: Hermafrodism....

Tack för det.

Så då är det inga problem att använda syskon eller föräldrar i avel?

Vet du om det är vanligt hos hundar???

Jag vet att den här hanen har en anfader som oxå var tvåkönad, men det har tydligen ingen betydelse i det här fallet...
 
Sv: Hermafrodism....

Jag skulle nog avla på syskon/halvsyskon om dessa är bra, men ta det lite lugnt och utvärdera valparna ordentligt. Dvs inte låta ex. en hane få många kullar på kort tid efter sig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: Görel
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 427
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 810
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 433
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp