Hermafrodism....

Sv: Hermafrodism....

Hermafroditism orsakas av slumpmässiga eller systematiska fel vid den befruktade äggcellens delning och betecknas mig veterligen således INTE som ärftligt.

Tack för det.

Så då är det inga problem att använda syskon eller föräldrar i avel?

Vet du om det är vanligt hos hundar???

Jag vet att den här hanen har en anfader som oxå var tvåkönad, men det har tydligen ingen betydelse i det här fallet...

Jag skulle nog avla på syskon/halvsyskon om dessa är bra, men ta det lite lugnt och utvärdera valparna ordentligt. Dvs inte låta ex. en hane få många kullar på kort tid efter sig.

Liknande trådar

Hundhälsa Ni som har erfarenhet av kastrering av tik - kan ni dela med er lite? Jag tänker på kostnad för operationen, återhämtningstid... 2
Svar
26
· Visningar
1 473
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Roheryn
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 570
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka