Bukefalos 28 år!

Herr Jättehäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, måste jag låta IIIIIHHHAAAAAHHJÄÄÄÄLP när hästen brallar. Det är så sjukt pinsamt så det liknar ingenting :o:rofl:. Men jag kan liksom inte hjälpa det, kommer instinktivt när jag blir rädd.
Och jäklar vad rädd jag blev i går, benen bara skakade efter.
Jag är en "seghäst"-ryttare och en feg-ryttare, kan vi inte bara konstatera det. Pigga hästar är inte min grej. Får jag en häst där jag måste jobba fram framåtbjudningen, ja då är jag i mitt esse. Pigga hästar som känns som att sitta på en krutdurk bara för man råkar samla bakbenen lite under hästskrället :wtf::wtf::wtf::wtf:
Men känner jag min ridlärare rätt så lär jag inte få Herr MSV-utbildade Jättehäst nästa vecka. Speciellt inte när vi ska ha galopp-övningar :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Men stort plus i kanten att jag faktiskt satt kvar under brallsessionen och att pålle faktiskt stannade när han kände jag satt där på halsen.
Några positiva saker från lektionen. Jag fick till en väldigt fin kort trav och klarade sitta ner flera varv. Hela övningen i sig gick bra, ja fram till vänstergaloppen då :meh:.
Gjorde också för en gång skull en galant (frivillig) avsittning efter lektionen slut (gjorde faktiskt en smidig uppsittning också om jag får säga det själv). Men fyy bubblan vad det är högt hoppa av från 178 cm :nailbiting:

Nu håller vi tummarna för att jag får tillbaka min svarta pärla nästa lektion och så ser jag faktiskt fram emot kommande markarbete och hoppning OM jag får pärlan :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 637
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag kunde tydligen inte hålla mig borta från ridningen ändå. :p Även om jag fick ett infall och blixtruttnade och slutade abrupt på...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tror de flesta av oss stönar lite lätt bara man hör/läser ordet :angel: Men det var iallafall vad terminens andra lektion bestod...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Ta studenten
  • Vad är det här?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp