Bukefalos 28 år!

Herregud..

Sv: Herregud..

Nu vet jag ju inte hur hård den är men jag skulle tro att min ena pålle skulle trycka sig mer mot borsten, är ju skönt att få klia rumpan lite... :)
Har en piasava borste uppspikad i boxen. Den är jätteskön, säger pålle....
 
Sv: Herregud..

Tror nog mer att de som kör ska kunna lära sig att köra smidigare och att de kör mer med släp, så att det blir en mer njutning för hästen att åka. Kan den som kör inte t ex växla mjukt utan ryck mm, uppfattar hästen att det är roligt och trevligt att åka. Därmed står den stilla i transporten.

De finns tyvärr de som inte kan köra med transport ordentligt, utan de blir en ryckig körning. Då de får stå och va med på vad som händer.
 
Sv: Herregud..

Det finns då alla möjliga konstiga lösningar på dom flesta problem..

http://www.blt.se/nyheter/blekinge/borsten-som-far-hasten-stilla-kan-vara-lagbrott(1215809).gm

Jag skulle inte kunna tänka mig att använda en sån där. Om hästen tycker det är otrevligt att åka transport, så lär den ju inte gilla det något mer om man sätter dit en sån där..

Vad tycker ni om den?

Man kanske skulle satsa på uppfinningar som gör det tryggt och behagligt för hästen i transporten istället för att öka obehaget för hästar som redan mår dåligt av att transporteras.

Inte skulle man väl hitta på en sån här lösning för persontrafiken. Sitter du inte still i bussen får du en elstöt!
Nej, vi vill ha det skönt och behagligt när vi reser.
 
Sv: Herregud..

Jag tycker nog att en munkorg är värre än en sopkvast faktiskt... Hästar är ju skapta för att äta många av dygnets timmar, att sätta munkorg på dem är ju att hindra dem från att utföra ett livsviktigt och naturligt beteende.

Fast den munkorgen användaren innan menade är nog en betesbegränsare.. Dom kan fortfarande äta, men inte kasta i sig, går att jämför med terapinät om man har fantasi ^^
Notera nu att jag inte säger att en betesbegränsare är bättre än att ta tag i problem!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: hamilton1
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 574
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 492
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 420
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp