hestekraft

H

hallå

Jag funderar på att ge mitt halvblod hestekraft och har därför några funderingar: Vad är skillnaden mellan Hestekraft och hestekraft extra? Blir hästarna pigga av det? Hur mycket ger ni och går det bra att ge det med morötter och betfor? Fungerar det bra på hästar som har lätt för att lägga på sig? Vilka är era erfarenheter med utfodring av detta foder - positiva och negativa? Min häst är ett stort halvblod på ca 173 cm, grov typ som motionsrids ca 5 dagar i veckan. Hon har lätt att lägga på sig och blir för pigg av havre. Hö´t är bra och analyserat samt hästen är te ca 12 tim per dag i stor hage tillsammans med kompisar, såklart... Jag har sökt tidigare trådar men inte lyckats få svar på mina frågor. Tacksam för svar!!! :D
 
Sv: hestekraft

Jag ger min travtreåring hesetkraft då hon lätt får korsförlamning coh jag inte vill ge så mkt havre och hon totalvägrar Krafft.
Det funkar bra, hon lägger inte på sig jättemkt men jag ger henne lite havre och betfor till.
Hon äter ca 10 kg hö om dagen.
Hon har lugnat sig lite , hon är inte lika grinig faktiskt.
Prova och se , men vänj in långsamt det är rätt mkt smak på det.
 
Sv: hestekraft

det finns ganska många trådar ang hestekrafft!
mina erfarenheter är bara bra. jag har gett både med och utan havre beroende på häst.
de har varit finfina i hullet och den ena fick inte alls lika mycket eld i hjärnan som på havre.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 262
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Castellini
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 629
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp