hilason pad

Sv: hilason pad

Själv tycker jag inte om tanken på att en sadel UTAN kanal kommer att trycka ner banden från den där padden i hästens rygg - torde kunna kännas obehagligt om banden börjar dra i hästryggen ifall padden glider neråt.

Sedan är frågan om de är tillräckligt tjocka, för som jag förstått det så går det inte att lätt byta inlägg i någon av deras paddar. Den enda som skulle kunna ge tillräckligt hög kanal ser ut att vara padden med luftstoppning, men luft ger efter för tryck så frågan är hur bra det håller och hur bra det fungerar.

fast jag förstår inte riktigt vad du menar. en sadel utan kanal, ja en bomlös.. en pad som har remmar som på denna, borde bli samma sak som på en bomlös pad som har ett helt stycke tyg över ryggraden. med denna pad så borde det bli bättre luftgenomströmning eller?:confused:
men paddarna kanske inte är tillräckliga det vet jag inte, har beställt en annan modell så får vi se när den kommer vad det är för något... :idea:

fast jag förstår inte riktigt vad du menar. en sadel utan kanal, ja en bomlös.. en pad som har remmar som på denna, borde bli samma sak som på en bomlös pad som har ett helt stycke tyg över ryggraden. med denna pad så borde det bli bättre luftgenomströmning eller?:confused:
men paddarna kanske inte är tillräckliga det vet jag inte, har beställt en annan modell så får vi se när den kommer vad det är för något... :idea:

På en vanlig specialpadd till bomlösa så trycker det i värsta fall över HELA ryggraden = fördelas över hela padden. På denna typ av padd så kommer allt tryck att fördelas på just de små remmarna och det blir ett större tryck just där det trycker.

Liknande trådar

Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd... 2
Svar
25
· Visningar
2 744
Senast: vallhund
·
Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta... 2
Svar
21
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb... 2
Svar
24
· Visningar
2 954
Senast: moster
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 278
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka