Bukefalos 28 år!

hilbar sadlar

Status
Stängd för vidare inlägg.

icca78

Trådstartare
har någon erfarenhet om hilbar s sadlar?? undrar oxå om någon vet var man får tag på dom?
 
Sv: hilbar sadlar

Har aldrig hört talas om?:confused: Hur sen en sån ut? Finns bilder? intressant...
 
Sv: hilbar sadlar

det är en tysk sadel framtagen tillsammans med Julie Christiansen.. så jäkla skön att rida i så det e inte sant!!! www.hilbar.de :banana:
 
Sv: hilbar sadlar

Jag har provat en sådan på ridskolan, helt underbar!
Jag ville köpa en sådan till min häst, men de finns närmast i Danmark vad jag hörde. Nu blev det akut med sadel så det fick bli en annan, men min nästa blir nog en hilbar. Rekommenderar varmt.
//Jezz
 
Sv: hilbar sadlar

MIGVILLHA!! . men svårt å prova å så , om man ska hela vägen tilll Danmark. :)
 
Sv: hilbar sadlar

den finns att köpa på fojehof i skåne.. men jag vill ha den närmare,, jag har ridit i den.. min tränare har en o jag hittade rätt med en gång,., jag får fjäska med honnom så kanske jag får köpa den...
 
Sv: hilbar sadlar

Jag har provat en sådan på ridskolan, helt underbar!
Jag ville köpa en sådan till min häst, men de finns närmast i Danmark vad jag hörde. Nu blev det akut med sadel så det fick bli en annan, men min nästa blir nog en hilbar. Rekommenderar varmt.
//Jezz

inte så att du rider på tofta va???
 
Sv: hilbar sadlar

Mina kommentarer eft. att ha tittat på den nya sadeln..

- Sadeln är 48 cm....lång tycker jag.
- Bomvidder på 28 resp. 30 ? hmm lite lite tycker jag.
- Att man dessutom inte har bild på sadeln underifrån/framifrån (inte vad jag hittade?!) är ju ett hån för alla oss som är måna om våra hästars ryggar...

mvh C
 
Sv: hilbar sadlar

må så vara men o andra sidan.. hur många märken har bilder på alla vinklar? och det är många "islänska" sadla som bara finns i en bomvidd.. dessa bomvidderna motsvarar vid och extravid på ett ungefär. sedan är läget sådant att jag har sett den live och ridit i den.. sen anser jag att man faktiskt provar en sadel innan man köper den!
 
Sv: hilbar sadlar

självklart skall man utprova sin sadel...men för att underlätta om man överhuvud taget är intresserad så hade lite fel bilder underlättat. Aldrig fel med bilder eller hur ;)

Att många isländska sadlar/sadelmakare gör fel det håller jag med om men det är inget försvar :crazy:
mvh C
 
Sv: hilbar sadlar

Jag har ridit i en Hilbar på min häst. Vilken av de två bomvidderna vet jag inte.

Jag tryckte den låg bra (stilla alltså) och hade bra vidd mellan bossorna. Gjordinfästningen verkade fungera bra. Jag upplevde inte att den var (för?) lång på min förhållandevis korta häst.
Den var väldigt bekväm att sitta i och och gav bra stöd för en god sits. Läderkvaliten verkade helt ok och hantverket likaså. Jag gillar utseendet, men smaken är som baken.
Den hade dock större avstånd mellan ryttare ch häst än många andra "exklusiva" sadlar som County, Equipe eller Childeric, så jag tyckte jag satt "högre" än vanligt.
Priset på tyska hemsidan verkar vara rimligt, man får vad man betalar för. Jag skulle dock inte våga beställa på postorder utan att prova sadeln på en häst först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: liiinnea
·
Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
664
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 691
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp