Hildalgo bomlösa sadlar

Sv: Hildalgo bomlösa sadlar

Det finns iaf. två som också sett att de är billiga och köpt hem för att sälja vidare, de ligger ute på känd säljsida.

Frågade du om mått på sadlarna innan och tycker du att det stämmer nu när du fått hem dem. Står i valet och kvalet att köpa en modell som du inte tog hem som enl. Nina skall va minst, men frågan är om det är pålitligt eller inte.

Du får gärna pma kort framförallt där man ser vidden på dem. Valencian är nog mest jämförbar med den jag kikat på.

Sv: Hildalgo bomlösa sadlar

Jo, där finns nu en Hidalgo ÅF i norden och om ni vill kan jag skicka PM med mera info.

De nya Hidalgo sadlarna är av mycket bättre kvalité när det gäller material och passform.
De är också intressanta för att det finns paneler i 2 tjocklekar. Det finns även "kilkuddar" som ger ännu fler möjligheter att anpassa saddeln efter hästens behov.
Detta, kombinerad med en flexibel läderbom och V-gjord, ger en många möjligeter att hitta en bra sadel;)

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
148
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 107
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
534
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 613
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka