Hilton REGULATE

ishmanda

Trådstartare
Har ett sto som är väldigt känslig och tjurig vid brunst. Funderar på att ge henne Hilton REGULATE.
Ni som har gett era sto regulate, har dom blivit bättre? Hur mycke har ni gett om dagen?

Om inte regulate fungerar har ni något annat förslag. Vill ha en örtblandning i torkad form, ej flytande och ej bara munkpeppar då det inte fungerade.

Tacksam för svar

Sv: Hilton REGULATE

Jag använde det till mitt sto under en tid, hon var inte att leka med under brunsten i varje fall inte ridmässigt. Nu var hon aldrig dum på så sätt, men stannade inte när hon väl antagit marsch fart.:rofl:
Det var med väldigt gott resultat kan jag säga.

Det finns mått i hinken, och en sådan räcker ganska länge faktiskt. Jag slutade sen ge henne därför att hon vägrade äta maten, så har du också en kinkig häst finns en annan variant i flytande form som funkar lika bra.

Kan inte ge henne flytande då där är melass eller socker och det är hon känslig mot = inget flytande.

Har inte givit det själv men hört om:

Stroppy Mare - Dodson & Horell
Örter för sura ston. När stoet är brunstig för ofta och om den blir sur samt istadig kan Placid vara lösningen. lugnande inverkan på nervösa, oroliga och stressade hästar. Placid är ett effektivt supplement för hormonella störningar. Innehåller bla. Vallmokronblad, hallonblad, kamomill, järnört, munkpeppar.

Nej, nej, det finns ett annat märke i flytande. Innehåller inte melass, vet inte var du har fått det ifrån.:confused:

ps glömde ju. Har sett här tidigare på buke om något medel som heter "Temperamental" eller något...

Jag provade denna blandning till mitt sto när det var aktuellt, fast det gav inte alls samma resultat som Regulate.

Är det någon som har provat Moody mare från Wendals Herbs?

Är det flytande är det oftas en tillsts av socker i någon form, kanske inte melass men sirap eller någon. Ger henne inga flytande tillskott alls för att vara på den säkra sidan.

Väcker denna tråden till liv igen då jag är intresserad av era erfarenheter av dessa tillskott? Speciellt Moody Mare.

Jag provade Regulate, Stroppy mare, Moody mare samt Equimins Tempremental.

Regulate funkade super som jag tidigare skrev, likaså Tempremental som är flytande, däremot blev jag aldrig lika nöjd med de två andra som inte alls gav samma tydliga resultat. Idag behöver vi inte detta då hon går i fölbox.

Tack! Då det ändå verkar vara hyfsat dura grejer är det alltid värt att veta vilket som andra fått bäst resultat av såklart :) Moody Mare vet jag var jag hittar, men hilton regulate? O pris om du minns? Min ska med in i avelsboxen tillslut, men tills dess ska hon tränas o tävlas så det hade varit skönt att kunna ta bort de värstar topparna på humöret iaf...

Googla på dessa sorter så får du fram priser, Hilton, Equimins, Wendal Herbs, samt Dodson&Horell.

Har provat det men får varken fram återförsäljare eller priser :(
Söketr bara på hilton, de andra tror jag "min" foderleverantör har tillgång till.

Jag har en kompis som provat Stroppy Mare i flytande form.
Funkar jättebra på hennes skarpa sto.
Jag tror att hon använder SM året runt eftersom hästen funkar så bra på det.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 366
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 408
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 893
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka