Himalaya Regntäcket

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stallflicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 910
S

Stallflicka

Har någon av er här inne testat det?
Vad tycker ni om det?
*Är det verkligen vattentätt?
*Färg innuti? (Vill helst inte ha ett vitt, blir så skitigt.)
*Värt priset?
*Skaver?
*Övrigt

Tänkte det kan vara bra att veta innan man beställer :).
Tack /Stallflicka

Sv: Himalaya Regntäcket

Några i stallet har haft det, verkar va rätt bra. bra passform, har varit typ helt vattentätt (men det är inte säkert att det klarar en hel dag i ösregn).
Vet inte vilken färg det är inuti tyvärr.
Men visst är det ett bra täcke för de pengarna

Jag har både regn och vintertäcket det blåa.

Dom sitter bra på mina hästar som är normal mot lite breda hbl. Inga skav och det klarar en hel dag i ösregn utan att släppa in vatten, därimot rinner det in vid halsen med det gör det alltid på mina hästar oavsett täcke.
Mycket prisvärt därimot är det inte det mest hållbara täcket inga vackra revor efter broddar direkt men det beror ju på att yttertyget inte är jättetjockt. Macpro är mer hållbart för revor odyl.

Regntäcket har inget foder alls utan bara ett tunt mörkblått bomulls tyg innuti.

Jag har det ofodrade rengtäcket, Himalya till min häst.
Hon är ett hbl, lite bastantare i modellen och det sitter som ett smäck på henne,
och även på min syrras hbl som är normal i typen. Det täcket har ett tunt mörkblått
tyg innuti, som QuickStar skrev.

Mitt täcke har hållit jättebra för väta, det har Aldrig läckt igenom.
Det har heller aldrig gått sönder eller blivit en enda reva på det trots att min syrras hbl är en riktig täckesmarodör. Jag är supernöjd med det och kan säga att täcket är defintivt prisvärt!!

Jag har det,(mitt står det Ridning House på..) ett kanon täcke till dom pengarna minst lika bra som täcken som kostar det tredubbla!
Jo i princip regntätt, det regnar ju in framme vid bogen eftersom det blir öppet där, men över rygg och så har hon alltid varit torr då det regnar.
Mitt är svart innuti, ett glansigt tyg...(köpte det i Globen nu i vinter) och har inte skavt hon är ett normalt hbl och det är verkligen rymligt i bogen, blir nästan lite stort åt henne om man inte har stalltäcke under.

har verkligen inget att klaga på på detta täcke, verkar vara bra hållbarhet i tyget också, då mitt vintertäcke (annat märke) fått rispor från då hon rullat sig och på regntäcket syns inget alls!

Senast ändrad:

Det är vattentätt och värt priset, men bensnörena lossnade från yttertyget i fästena och fick hästen att rusa runt :eek:
Men annars har det hållit bra.

Jag har vintertäckena. Håller tätt, skaplig passform men är inte särskilt hållbara tyvärr, sömmarna släpper.

Tack så mkt för svaren allihopa! Det var intressant! Vi får se hur det blir om jag köper något men jag vill nog helst ha ett täcke som är någorlunda hållbart mot tex. broddar så det inte går lätt sönder ... Kanske lika bra å köpa ett lite dyrare på en gång så det håller.

Har regntäcket och det står "riding house" på det och är svart innuti (precis som _peplis_ beskrev).

Är jättenöjd med detta täcke och ångrar inte för en sekund att jag köpte det! Håller hästen torr och andas och sitter bra på min häst. Har dock hört andra som tyckt att det varit lite stort i bogen. Dessutom är kryssgjordarna mkt långa, men inget jag hänger upp mej på, då täcket är så bra i övrigt. Verkar slitstarkt.

Rekommenderas varmt!

Som sagt, Macpro har lite slitstarkare yttertyg än Himalaya. Så det kanske vore ngt? Har haft ett par st till min häst, mkt bra passform, vattentätt o slitstarkt. O ändå inte fasligt dyrt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Senast: Capybara
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
354
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 390
Senast: Cambrie
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 202
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈