hinder av snö???

megasus

Trådstartare
jag satt och läste i en bok min lillasyster fått från pollux, och där hade de ett tips om att man kunde bygga hinder av kramsnö och hoppa. Det stod också att det bästa med det hela var att skaderisken var istort sett noll.

Vad anser ni om detta? Skulle vara kul att veta... ;)

Det är skitkul!! :D
Vi har inte byggt hinder själva men vallar funkar riktigt bra. Vi har sådan tur att de lägger vallarna så bra att det går att hoppa över, bra underlag innan och efter. Inga höga vallar men vära hästar tycker iaf att det är jättehäftigt! :bump:

Det borde väl funka utmärkt?!
Jag har ofta hoppat över snödrivor, vilket är barnsligt skitkul! :D
Kommer på vägen, börjar trava och hoppar över snöplogkanten och in på en äng/åker där jag brukar rida.

Skitkul tänkte jag oxå...men min (ovanligt smarta) häst sprang rakt igenom, å vi gick omkull... :p Skaderisk = 10

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
771
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
697
Senast: FrDrake
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka