Hindermaterial?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare DreamGodi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 392
D

DreamGodi

Var kan man hitta bra, billigt hindermaterial?:confused: Eller finns det någon som har ritningar om man vill bygga själv?:smirk:

Sv: Hindermaterial?

Kolla på annons-sidor! Eller det kankse finns nån affär som säljer, vet inte riktigt. Om du vill göra själv så vet jag många som har dunkar och plankor som hinder, funkar rätt bra!

Du kan ju alltid höra med den här killen, han är kanske intresserad några dagar i veckan? :rofl:

hoppsan.jpg

plank, cavaletti, murar, granrishäckar o grindar kan du enkelt göra själv.
bl a börjes har iallafall sålt omålade 3 m bommar för 75 kr/st. finns säkert på andra ställen oxå, kanske bygghandlar har ngt liknande du kan använda som bommar?

sök på trådar, det finns många bra tips på sånt du kan göra själv!

Köp rundstolpar på Granngården, finns både helt runda och månghörniga.

Bommar: köper du själv så finns det runda hörnstolp på byggmarknader, sdom är 275cm med spets som man bör såga av..
Hinderstolp: då kan du köpa regelvirke 95x45 cm och limma ihop 2 och 2 och sätta spikband upptill och nertill.. gör hålen på en regel, inte mitt i limmningen..
Skållor: billigast på börjes.. det är bäst med köpta..

foten återkommer jag till!

här är bild på hinderfotsstöd som är billigt och hållbart

översta bilden är 3D av en planka, undersidan är blåtecknads och översidan rödtecknad, man sågar i de görna ytorna så dom blir sneda, då har man alltså 2 bitar med en rak och en sned kortsida och en bit med 2 sneda kortsidor..

andra bilden visar hur man sätter bitarna och detta är fågelperspektiv(uppifrån), den vita bilten är alltås själva stolpen.., jag hade en bättre bild förr men denna får duga.. och hinderbommen ska alltså ligga utåt vänster enligt denna bild..
{F196E46F-3971-45EC-BC8F-53F64346B59C}.jpg

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·
Utrustning Vet ni om det finns några vinterridstövlar som är fodrade med äkta fårskinn? Jag hittar bara med fuskpäls vilket jag upplever att det...
Svar
2
· Visningar
268
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka