Hingst råd !!

leahmc

Trådstartare
Hej! Jag har en äldre SWB som gått med föl innan men inte tagit sig hos förra ägaren . Men med aktiv ridning och en bra ut kollad foderstat så vill vi testa 😅 nu kommer vi då till det roliga . Hitta hingst
Hennes pappa är Cortez. Cora som hon heter är mycket lång och grov och skulle vilja lätta upp henne. Hingsten måste vara lugn och inte ha nerverna på ytan då hon redan är nervig som det är . Gärna fux om det finns 🤭 Viktigt att fölet kan få grönt papper i SWB sen med hingsten ! Med vänlig hälsning, fux älskaren
 
Hej! Jag har en äldre SWB som gått med föl innan men inte tagit sig hos förra ägaren . Men med aktiv ridning och en bra ut kollad foderstat så vill vi testa 😅 nu kommer vi då till det roliga . Hitta hingst
Hennes pappa är Cortez. Cora som hon heter är mycket lång och grov och skulle vilja lätta upp henne. Hingsten måste vara lugn och inte ha nerverna på ytan då hon redan är nervig som det är . Gärna fux om det finns 🤭 Viktigt att fölet kan få grönt papper i SWB sen med hingsten ! Med vänlig hälsning, fux älskaren
Skulle läsa på och ta en funderare på att låta en 22 åring gå till avel. Visst hade det tagit sig 19 20 och 21 så hade jag sagt kör på och testa.
 
Hej! Jag har en äldre SWB som gått med föl innan men inte tagit sig hos förra ägaren . Men med aktiv ridning och en bra ut kollad foderstat så vill vi testa 😅 nu kommer vi då till det roliga . Hitta hingst
Hennes pappa är Cortez. Cora som hon heter är mycket lång och grov och skulle vilja lätta upp henne. Hingsten måste vara lugn och inte ha nerverna på ytan då hon redan är nervig som det är . Gärna fux om det finns 🤭 Viktigt att fölet kan få grönt papper i SWB sen med hingsten ! Med vänlig hälsning, fux älskaren
Vem är morfar till stoet? Är det Feliciano eller Modesto?
Vad är målet med avkomman förutom att förbättra exteriören och lugna temperamentet? Ska den bli hobbyhäst? Tävlingshäst?
Jag ser inga problem med att betäcka ett friskt sto som är pigg och fräsch. Har haft en 24 åring som fölade utan problem och en tioåring som var värksvag och behövde få hjälp att få ut fölet. Men för att underlätta så be en veterinär kolla hur hon ser ut innan du åker iväg och lägger ut en massa pengar på att försöka få ett sto som kanske inte kan ta sig, det blir trots allt svårare ju äldre dom blir. :)
Älskar för övrigt Cortez i andra led, har haft flera st med Cortez.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Avel Nu har jag snurrat till det något alldeles, kan ni hjälpa mig? Jag vill betäcka med en i dk godkänd hingst men som inte är godkänd i...
Svar
15
· Visningar
2 151
Senast: simpan
·
Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
15 834
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 622
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp