Bukefalos 28 år!

Hingst till kallblodssto?

KaffeKask

Trådstartare
Har en kallblodstravare e. Dugål ue. Hambest (e. Steggbest) som jag har planer att betäcka till våren.

Vet dock inte vilken hingst jag ska välja, ras spelar ingen större roll, får gärna stå i mellan Sverige eller lite högre upp (bosatt i Örnsköldsvik)

Stoet är ganska kort och kompakt, trevligt psyke, otroligt trygg att rida, har ridit mycket på fjället och nosar lite på akademiskt med henne, det passar hon perfekt till. Hon har aldrig varit sjuk eller skadad.

Jag vill gärna få fram ett föl som också är lite kort och kompakt, passande för samma ändamål som jag haft mamman till (fjällridning och akademisk).
Gärna bli runt 150-160cm.

Har ni något tips på hingstar som finns i närheten (helst max 40mil bort), som sagt, ras spelar inte överdrivet stor roll men bör ha gener för att ge det jag önskar i avkomman.
 
Sv: Hingst till kallblodssto?

Menar du bruksen? Så det har jag gjort, men dom flesta jag fått tag i var bara intresserade att betäcka med bruks inte med travare :(
 
Sv: Hingst till kallblodssto?

Mjo det är nog sant. Dom kan vara lite rasistiska.

Frieser, Pre, arab, welsh cob, irish cob?
 
Sv: Hingst till kallblodssto?

En pre/lusitano/andalusier tror jag skulle bli bra! Utan att kunna något om avel, men de är ju hästar som passar akademiskt vad jag har förstått. Lätt för samling osv!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Min syster har ett sto som jag är lite sugen på att ta föl på men jag har tyvärr inte alls någon koll på vad för hingst som...
Svar
14
· Visningar
2 985
Senast: Biotin
·
Islandshäst Jag ska betäcka mitt sto hemma i Sverige och känner att jag skulle behöva få lite nytänkande förslag på hingstar. De senaste årens...
2
Svar
27
· Visningar
5 000
Senast: Devinshed
·
Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 008
Senast: sun69shine
·
Avel Mitt sto är e: blue hors hertug ue: Midt west ibi light Jag har planer på att betäcka mitt sto och skulle gärna vilja ha lite tips och...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp