Bukefalos 28 år!

Hingstar på Island

Sv: Hingstar på Island

Jag säger bara Þristur frá Feti!
Vet inte hur hans bedömning ser ut mer än att han har 9,5 för man och svans och vet att han är jäkligt flott!
När vi var på island 2005 med skolan fick vi se honom och han är fantasktiskt vacker och otroligt snäll och lugn hingst.

Kanske inte ngt man kan grunda allt för mkt på men vill iaf att fler skall veta om denna snygging :p

16445175.jpg


Jag står bakom och ser lite rolig ut :p
15955637.jpg


15955639.jpg


Sött hjärta på rumpan :)
15955642.jpg


Han är iaf gudavacker!
 
Sv: Hingstar på Island

Finns det ngra bättre exteriörbilder på honom, och ridbilder?
Tycker att hans rygg ser knepig ut, och så hänger han i knäna fram. Annars är det en cool häst med en massa fin man :)
 
Sv: Hingstar på Island

Har inga egna bilder men länkar några :)

http://fet.is/fet/upload/images/stodhestar/thristur/2005_0512image0004.jpg

Lite tävlingsresultat
http://fet.is/thristur/domar/

Ett galleri
http://fet.is/thristur/myndir/

En annan länk
http://www.847.is/index0.php?stodhestur=on&stod_id=IS1998186906&valmynd=2

Hans stam

F.: IS1986186055 Orri frá Þúfu
Ff.: IS1982151001 Otur 1050 frá Sauðárkróki
Fm.: IS1983284555 Dama frá Þúfu

M.: IS1991286910 Skák frá Feti
Mf.: IS1988158713 Barón (Glæsir) frá Miðsitju
Mm.: IS1985265014 Drift frá Kvíabekk

Alltid ngt ;)
 
Sv: Hingstar på Island

Tillhör också Þristfancluben, vi har 4 avkommor efter honom, jag har börjat rida in den äldsta och hon är mycket lovande. Han gick in i 1:a klass redan som 4-åring och visades på Landsmót 2002 (då 4 år) och jag tror han var 2:a i sinn klass.

Han har superlynne och alla våra 4 akommor är vettiga i hantering och den jag börjat rida är helt okomplicerad. Dessutom är de vackra!

Jag vet dock inte hur pass lätt det är att få plats hos honom. Vi tänkte nog betäcka med honom i sommar igen om det går.
 
Sv: Hingstar på Island

Tack! :bow:
Han ser ju onekligen VÄLDIGT härlig ut. Kul också att höra att hans avkommor verkar bli bra.
 
Sv: Hingstar på Island

Hej!

Baugur är köpt av leif överås i norge, stal midtgård tror jag det var.

Hjalmar vet jag ej var han finns i tyskland...

Jenny
 
Sv: Hingstar på Island

Moli frá Skriðu, Glampasonen kommer att hålla till på norra island i sommar. Han har gett en hel del bläsar, stora stjärnor och sånt kul, så det är inte helt otroligt att han har bukskäckanlag, men det kan man ju inte riktigt veta förrn det kommer ett bukskäck föl... Och det har det vad jag vet inte gjort... Men it takes 2 to tango!!! :D Han har iallafall ett lynne av guld o massor med bensprattel!:bow:
 
Sv: Hingstar på Island

knapplan


Det finns en hingst som heter Nikulás eller liknande som har nan hæftig færg och fin stamtavla. Tror han ær færgvæxlare. Kolla upp honom kanske?

Sag att det pratades om Rökkvi længre upp. Jag trænar ett sto e. honom och hon ær vældigt fin. Hon ær bedömd till 8,13 exteriört och ska visas totalt i maj. Hon ær vældigt stor med laaaaang man och rör sig underbart, fast hon behöver mer træning för hon ær otroligt tung i bettet just nu.
 
Sv: Hingstar på Island

HELT OT

Tips till dig om du vill ha å och ä med isländskt tangentbord (skriver själv med sådant för tillfället) Bredvid ettan (1) finns en knapp som gör en ring över tex ett a. ° m du trycker på den först och sen på a:et kommer ett fint litet å. Om du håller ned kvappen för stor bokstäver blir det ¨ ett ä istället!!!!
Det är jättekul att läsa om hur du har det!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 200
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 567
Senast: Hedinn
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 277
Senast: Jeps
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp