Hingstar!!

Centaur

Trådstartare
Hej!! Nån som vet nåt om nån av dessa hingstarna?? Alla fanns i holländska aveln 81-82, alla är skimmler.

B. Raimond
Kodario
Koopman
Oldenburg
Orthos
Pion
Principaal
Rigoletto
Rivaal
Sebastiaan
Transvaal
Troubadour
Uniform
Wagner
 
Skriv info (åtminstone basinfo) om hingstarna HÄR!!!
Meningen med detta forum är att man ska kunna få svar på sina frågor HÄR utan att behöva springa in på andra sidor på nätet!
SEN, när man skrivit åtminstone det mest grundläggande om hingsten ifråga, så är det tillåtet att lämna ut länkar för FÖRDJUPAD information.
Men, basinfo HÄR, tack! ;)
(se även de regler som gäller för hela bukefalosforumet, det finns en länk längst ner på alla forumsidorna!)
 
wow!

Det var inte få killar du undrar över!

Det kommer att ta en evighet som jag inte har.
Är det något mer specifikt om någon speciell?
Jag känner till de flesta, men ett par har jag mindre koll på.

mvh
 
Re: wow!

Jag vet avstamningen på alla, men vill gärna veta lite mer OM dem, typ som uppfödare, tävlingsresultat, bilder på avkommar... :) Fick lite info från holland, men jag fattar inte vad det står... :o
 
Re: wow!

Jag försöker hitta min hästs pappa... :p vilket inte är särskilt lätt, han importerades via Danmark, och vad jag vet så finns det inga papper på honom. Det enda jag vet är att han är född i Holland i 1981 (KAN va 82) på ett större stuteri och att hans mamma var en brun hopphäst av lite grövre modell.

Så, eftersom min häst är skimmel, så måste hans pappa ha varit det också, och han måste ha haft ganska mkt ädelt blod ... Ovan är alla hingstar som var verksamma under en aktuella tidsperioden. Vet att det är ett nästan hopplöst prosjekt! :smirk:
 
Re: wow!

Det fanns några som såg ut att vara mer interessanta än andra, skall se om jag hittar mina papper, så skall jag kolla.... :)
 
Re: wow!

Här är de som jag tror mest på:
Rigoletto e:Ramzes
Wagner e:Sterndeuter
Troubadour e:Beau Manoir
Principaal e:Formateur
 
Re: wow!

Har du infon på datorn? I så fall kan du maila det till mig så kan jag översätta åt dig om du vill (ja, är det väldigt mycket så kanske jag bara tar de mesta intressanta delarna). Min man är holländare och jag pratar också flytande holländska.
Tyvärr vet jag inte så mycket själv om dessa hingstar.
MVH Ylva
stommen1@spray.se
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp