• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 884
E

Elwis_86

hej
Jag har 2 st shettis hingstar födda 2002, hur länge kan dom gå i samma hage? Just nu går dom i samma box och hage!
När ska jag skilja på dom?

tills de inte trivs ihop längre :smirk:. det finns ingen ålder som säger "nu", vissa kan gå ihop hela livet, andra tills de börjar bli könsmogna.

Du har lagt in trådar på Gnägg och hästvård också. Räcker det inte med ett ställe?

i samma hage kan du ha dem tills de börjar bråka, OM de gör det över huvud taget. hur stor är den gemensamma boxen? se bara till att den håller de godkända måtten för gruppbox.

Man kan ha både flera hingstar och även hingstar och valacker i samma hage, så länge de inte bråkar ordentligt. Hingstar vill gärna kolla sin rangordning var dag när man släpper ut dem, men om ingen kommer till större skada så gör det inget. Det är bara bra om hingstar kan ha sällskap i hagen, de blir så mycket trevligare att handskas med då. Gäller alla raser.

I mitt gamla stall gick två fullvuxna cobhingstar i samma hage. De var jättebra kompisar även fast där fanns ston i hagarna runt omkring och den ena betäckte dessa. Min stora hingst går tillsammans med en shettis och han (shettisen altså) spöar skiten ur den stora! De leker och shettisen trycker sig mot bogen på den stora tills han tvingar ner honom i nästan liggande ställning! Helt otroligt!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 344
Senast: fijja
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
975
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka