• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 759
E

Elwis_86

Jag har 2 st shettis hingstar på 2 år. Idag när jag tagit ut ena shettisen på en promenad och skulle sätta ihop dom igen så gormade båda 2 som om dom skulle vara hingstiga mot varann.. sen nafsa dom efter varann...
Var går gränsen till att man ska sära på dom?
Kan dom gå ihop?

Det är nog ingen fara. Så gör dom. :)

Jag skulle ha dem ihop så länge som det gick. Vuxna hingstar kan gå tillsammans - det är vi som inte vågar låta dem gå tillsammans.

Jag skulle sära på dem om dom skadade varandra eller liknande. Smågnabb och småsår får man räkna med, det är ju killar! :D

okej :)
dom gormar som hingstar gör när dom träffar ston...men så gör dom mot varandra.. hehe
sen försöker dom rida på varann ochså.. men jag ska eventuellt få hem 2 st ston.. kan dom bli sura på varann då? Dom ska inte gå i samma hage som stona!

Min godkända hingst går alltid med andra hingstar hela den andra halvan a året som han inte betäcker och det funkar hur bra som helst, jag bara släpper ihop dem igen när säsongen är över och det kivas lite den dan men inte värre än vad ett gäng tjuriga märrar kan göra och som du förstår kanske så har jag ju ett gäng ston hemma med och det gör ingen skillnad då hingstarna är vana vid att kunna stå och kolla in stona på avstånd hela vintern *S* Lycka till med dina små liv

Det är normalt. Så länge de inte skadar varandra så har dom nog roligast av att gå tillsammans. :)

Vad är det för stam på dem? *nyfiken*

hingstar busar. dom klänger på varandra och bits. men när någon av hästarna blir skadade tycker jag att man kan pröva att sära på dem. ett tips är att släppa in en vallack. gära en lite lugnare. detta funkade för mig! Lycka till

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
2 065
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: animalasia
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka