S

suzukits

Min hingst är väldigt hingstig... så jag undrar om det finns typ något sorts piller som gör honom mindre hingstig..
Jag tävlar med honom, om det finns något så att de inte blir slöa. (önske piller? eller finns det?) Vill ej kastrera.. :crazy:
 
du skämtar eller hur?
Kalrt han är det om han är hingst.
(hmm det lät som att jag inte gillar hingstar, men det gör jag) Finns inget piller för det! skulle va om du drogade han men då åker du dit för doping i stälelt. (nej jag är inte seriös nu)
 
Jag har gett vår hingst örter som heter munkpeppar det har fungerat mycket bra, det fungerade också på vår hingstiga valack som tävlas för fullt.
 
Jo, det finns något som heter Munkpeppar. Fast det funkar ju inte på alla...fast varför vill du inte kastrera ??
 
nja att ha en hingst om den inte har några chanser till att bli godkänd är i mina ögon dumt. Det blir så mkt jobb att ha hingst ÄVEN om hingsten är ursnäll så kan man ex inte släppa ihop den med ston och vissa valacker. Man måste tänka på att ha han långt ifrån alla ston problem med boxplatser när man rider.OCH i den dagliga hanteringen.

Det ÄR skillnad på hingst ÄVEN om den är ursnäll som sagt=) En hingst testar alltid titt som tätt för att kolla så den kan ju faktisgt kanske vara ledaren i dag och då gäller det för ägaren att visa nä du jag var ledaren i går och är det i dag med. :)
Min unghäst var hingst till han var 2 år och mycket lovande avelshingst MEN han själv klarade inte av att vara hingst hur snygg han är må vara så klarade han inte det psykisgt allt kretsade runt hingstlivet ALLA hingstar skulle han döda även valacker dom kunde ju ta hans stooon :crazy:
Och alla vackra flickor där ute kom hiit :D
Han kunde inte äta inte sova mm mm det är inge liv så kulorna rykte och nu är han lugn och har ett liv=)
 
Det behöver faktiskt inte vara SÅ jobbigt att ha hingst, de blir vad man gör dem till, visst får man tänka lite mer än om man har ston el vallacker.
Jag har alltid haft hingst sedan jag blev med häst första gången och trivs mycket bättre med dem än andra, har fn 2 st som går tillsammans med min vallack och jag har aldrig haft några problem, vare sig nu eller tidigare. De går ute från tidig morgon till sen kväll, leker och stojjar, äter och sover, precis som vilken häst som helst, ingen särbehandling! Visst är mina staket höga (2 meter) med rejäl ström i, men i hagen bredvid går ston, nemas problemas! De behandlas som vilken häst som helst, och beter sig därefter. Står bredvid ston inne i stallet, inga dumheter här inte. Så av egen erfarenhet tycker jag inte att man ska särbehandla hingstarna.
Men visst, är hingsten jobbig och besvärlig tycker jag definitivt att den bör kastreras, inget snack om saken.
 
Det behöver inte vara jobbigt att ha hingst som du säger, men det skilljer sig mycket från olika hingstar.
Red och tävlade själv en hingst ett tag, han var guda snäll och det var inte ofta han var "hingst" och då var han inte mkt "hingstig".

han kunde gå i en vanlig hage med ganska låga staket och låg ström, på andra sidan en grusväg så gick det ett sto, men det var inga problem.

Men sedan så fins det hingstar som blir galna bara de ser enn annan häst oavsätt kön!
 
nej jag har med haft hingst som sagt och det är INTE alal hinsgtar som kan vara hingst. Men att ha en hingst bara för ha hingst är fel tycker jag.
Har en hingst i stallet som inte är godk'nd han är 23 år ochfår gå själv han är URSNÄLL men han är hingst med vissa behov och eftersom han har fått smaka på raj raj en gång så kan man ju inte straffa han för att han kåtar :o upp storna så DOM hoppar över staketerna. Det hade varit bättre att kapa kukorna eftersom ägaren till hästen inte gjort annat än att mockat dom senaste 12 åren.
det innebär problem även fast hingstar är snälla när ston går förbi och sånt så kan man inte ha dom i samma hage! man måste ha MER hagar MERA mark mm mm
Alla vill inte ta ut och in hingstar för dom är rädda för hingstar det måste man acceptera som hingstägare och då får man själv ta ut hästen! så visst det BLIR mer krånger MED hingstar även om dom är ursnälla=)
 
Är väl ingen större vits med att kastrera en 23 år gammal hingst? Han lär ju vara så fast i sitt hingstbeteende att kulornas frånfälle varken gör bu eller bä. Han borde i så fall kastrerats som ung/betydligt yngre!
 
Visst finns det hästar som blir galna över att se andra hästar, men det gäller definitivt inte bara hingstar, har ett sto i stallet som är helt galen på andra, ett riktigt monster är hon! :devil:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 346
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Vår hingst har ett beteende som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera - han vill oerhört gärna nafsa på den som hanterar honom. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 402
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 720
Senast: Joro253
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 852
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp