Hingsttips mottages

Zuzzi

Trådstartare
Till störra modell av varmblodssto f.1996

J.R.Broline - Vibrante - Smithy's Pride

Endast kvalad innan han blev ridhäst. Har små pålagringar fram i kotorna varav uppfödaren inte villa fortsätta med en travkarriär, pålagringarna är fortfarande oförändrade efter 12 år från att hon lämnade banan och hon både rids och körs aktivt.

167 cm, linjegångare, ganska mycket humör men inte dum eller elak på något vis, bara lite vass/känslig. Orolig mun, enorm energi och arbetsglädje.

Exteriörbedömd:
"Ordinär av grövre modell. Tunn välansatt hals. Brant bog dock musklad. Markerad manke, stram rygg. Rakt kors, djup bål. Välbenad från sidan. Grova ledgångar. Tåtrång fram. Korrekt bak. Lång vägvinnande skritt. Taktmässig vägvinnande trav. Stor, lugn, välvisad."

Ute efter en billigare hingst, beprövad eller inte spelar ingen roll. Allt är av intresse :) Hon har enligt mig själv inga svagheter i sin exteriör som behöver bättras på men vill inte ha en hingst som ofta lämnar stort.

2011.jpg


16aug10.jpg


5dec1.jpg
 
Sv: Hingsttips mottages

Oj Caramba Hall verkade ha benen mest åt alla håll samtidigt O_o synd hingsthållarna är så dålig att skriva ut exteriörbedömningarna.

Gillade stammen på Intoxicated!
 
Sv: Hingsttips mottages

Åså beställer man hingstkatalogen så man kan glotta på alla bilderna också.
 
Sv: Hingsttips mottages

Jag håller inte med om exteriörbedömningen av ditt sto! Jag skulle nog kalla henne knipt under framknäna och korta kotben, tendens till knipt under hasen också.
En hingst med långa kotben fram, bred inskening både fram och bak, för att försöka kompensera, vilket inte alltid lyckas!
 
Sv: Hingsttips mottages

Du vill varken förbättra en brant bog eller ett rakt kors?:cautious:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp