Hippo Essentia

malinsky

Trådstartare
Sitter och bläddrar i katalogen som följde med Ridsport. Fastnade för en Kaiser Wilhelm. Hittar inte så mkt om honom på nätet, ngn av er som vet?

Rubignon såg också läcker ut. Någon som vet hur han förärver sig och passar med för ston?
 
Sv: Hippo Essentia

Såg Kaiser Wilhelm på bruksprovet och han tilltalade mig inte ALLS! Varesig typ- eller gångartsmässigt.
 
Sv: Hippo Essentia

Kaiser Wilhelm kommer att visas på Öppet Hus på Markebäcks Gård Askersund,13 april så du kan ju åka dit om du vill se honom!
 
Sv: Hippo Essentia

malinsky skrev:
Sitter och bläddrar i katalogen som följde med Ridsport. Fastnade för en Kaiser Wilhelm. Hittar inte så mkt om honom på nätet, ngn av er som vet?

Rubignon såg också läcker ut. Någon som vet hur han förärver sig och passar med för ston?

Jag har följt föl- och unghästresultat för Rubignonavkommor ganska noga ända sedan hans första årgång kom och det har varit sorglig läsning. Knappt några gångartsdiplom, förhållandevis få klass I och överlag dåliga poäng, hoppa verkar de inte alls kunna - eller så har de förberetts dåligt. Själv hade han ju bra på hoppningen men dåligt på gångarterna när han gick bruksprovet. Alldeles för dåliga resultat med tanke på stammen, men själv är han urtrevlig och han kanske bara fått dåliga ston? :confused:
 
Sv: Hippo Essentia

"Katalogen" som följde med Ridsport var Hippo Essentias hingstbroschyr.

Hälsningar Helen
 
Sv: Hippo Essentia

Det kanske är någon på posten som ska betäcka i år :eek:.

Hälsningar Helen
 
Sv: Hippo Essentia

*svarar alla*

Vikken j_kla fullträff.. *s* Tur att jag inte sysslar med avel. Lyckades jag pricka in sämsta hingstarna? hahaha..

:angel:
 
Sv: Hippo Essentia

Jag satt ju bredvid dig på läktaren :D och har precis samma intryck som du!
 
Sv: Hippo Essentia

Jag har ett sto e Rubignon, som är egen uppfödning. Hennes mamma är Elitsto e Koncerz**-Unikum. Rubignonstoet fick 47 poäng på fölvisning med en 9:a på typen, idag är hon högställd och mycket långbent, och lätt i typen. Hon har ett supertemperament och är fullständigt genomsnäll, ca 172 är hon i mankhöjd. Hon har mycket knä i gången när hon travar och är kvick i benen när hon hoppar. Tyvärr låg hon fel när hon föddes och har lite sviter efter det så hon tar över som fölsto e sin mamma här hemma på gården och just nu vakar jag om nätterna för hon har vaxdroppar och förhoppningsvis så ser en liten fölunge e Ragazzo dagens ljus.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 469
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp