Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 677
Status
Stängd för vidare inlägg.
keso-cottage-cheese-ananas--passionsfrukt-250-g_1701171605.png

keso-cottage-cheese-apple--paron-med-vanilj-250-g_1701171605.png

Har provat på några, för mig, nya KESO-produkter och jag är överlag väldigt besviken.. Dessa två frukt-varianter är så söta att jag nästan får kväljningar.. När man läser innehållsförteckningen ser man att de tillsatt socker, något som jag verkligen inte förstår då jag tror att det hade blivit hur bra som helst utan.
keso-cottage-cheese-grillad-paprika-250-g_1701171605.png

Denna tror jag däremot på! Jag har bara ätit det på rostad macka, men jag tror att denna skulle göra sig utmärkt som tillbehör till något grillat i sommar, både kött eller grönsaker/sallad.

Denna får en DISS/HISS av mig. Diss p.g.a. att det var snålt med kakdeg så det kändes mer som att jag åt vanlig, hederlig gräddglass. Hiss p.g.a. den goda smaken på glassen.
Kakdeg(F2907..).jpg

Nya favoritglassen, går inte att ge tillräckligt med HISS! :love: Magnifik balans av glass, kakdeg och chokladbitar.
LN_672040_BP_11.jpg

Köpte hem en påse i fredags och måste tyvärr ge en DISS. :down: Chipsen i min påse var inte salta och smakade bara olja. Förhoppningsvis fick jag ett måndagsexemplar och tänker ge dem en ny chans i framtiden.

Nä det var samma för mig när jag testade. Besviken :(
Jag håller fortfarande Bjärechips salt/vinäger som storfavorit!

Dessa är väl inte så himla nya, men inte smakat dom förrän nu.
Havssalt - hiss på ekologiska, diss på smak, knappt nån saltsmak alls. Slutsats diss.
Sourcream & onion - svag hiss, kan inte riktigt bestämma mig om det är jättegott eller bara okej.
Cream cheese - samma som ovan, svag hiss. Kan inte bestämma mig om dom är jättegoda eller bara okej. Jag lär väl smaka nån mer gång innan jag bestämmer mig helt :p
b0ea8eac-732d-4005-850a-3b7171edd9b4-w_720.jpg
olw_popcorn_cream_cheese_80g_lowres.png

Jag har också provat en av Propuds nyheter pga den här tråden. Inte för att jag bet varför jag skulle göra det eftersom samtliga provsmakningar tidigare har gett nig kväljningar efter första skeden men ändå :angel:

Hur som så är deras banan och choklad med crunch ungefär som att äta hederlig chokladpudding gjord på pulver ihop med söt müsli (i stil med start). Helt okej alltså och inte det äckligaste jag ätit. Så en svag hiss :up:

kaffihalve-eko-500ml-gute-glass-2.jpg

Här är en diss jag nästan egentligen inte vill göra då jag besökt stället där glassen tillverkas och har liksom sett kossorna som producerar mjölken, men denna glass var verkligen fruktansvärd! Vet inte om jag fått tag på ett måndagsexemplar men jag ska nog faktiskt kasta resten.. Smaken och konsistensen är nästan som frostig isglass med utspätt kaffe-smak:crazy:. Inte alls krämig och god..

keso-cottage-cheese-ananas--passionsfrukt-250-g_1701171605.png

keso-cottage-cheese-apple--paron-med-vanilj-250-g_1701171605.png

Har provat på några, för mig, nya KESO-produkter och jag är överlag väldigt besviken.. Dessa två frukt-varianter är så söta att jag nästan får kväljningar.. När man läser innehållsförteckningen ser man att de tillsatt socker, något som jag verkligen inte förstår då jag tror att det hade blivit hur bra som helst utan.
keso-cottage-cheese-grillad-paprika-250-g_1701171605.png

Denna tror jag däremot på! Jag har bara ätit det på rostad macka, men jag tror att denna skulle göra sig utmärkt som tillbehör till något grillat i sommar, både kött eller grönsaker/sallad.
Rostad paptika är toppen till grillat.:up:

Jag vill hissa dansen tryckare. På skoldiscon och privata discon dansas et myclet tryckare. Likadant är det på discon som anordnas sista kvällen på läer och liknande, men varför dör dansen ut när man kommer ut till krogen? Det tycler jag verkligen är jättesynd eftersom jag själv tycker jättemycket om att dansa tryckare. Det brukar min kontaktperson och jag göra nästan varje gång vi träffas.

Gold Pethead

Vill ge en liten hiss till detta. Gott och lättlagat. Det enda man behöver ha/köpa är kycklingfilé, en skvätt matlagningsgrädde och så vatten, annars är allt med i paketet. Att det inte blir en stor hiss är för att jag tycker det var snåla portioner. Ska vara 2 portioner, men jag skulle nog säga att 2 paket = 3 portioner :meh: Jag brukar inte äta mycket, men tyckte det var lite i snålaste laget om det skulle räcka till matlåda (bor ensam). Men som sagt, gott iaf! Kommer säkert köpa fler gånger :) Finns även som Thai green curry, italian risotto och mexican enchiladas.
indian-tikka-masala-2-port-knorr.jpg

Gjorde denna igår.
Fakriskt väldigt god smak, men jag håller helt med om portionerna! Mycket små och tyckte det kunde varit mer sås överlag. Den försvann liksom helt. Så fick hälla på mer grädde än vad det stod för gillar inte torrt ris.
Så det blir en HISS, men ska du laga till fler än dig själv typ så skulle jag rekommendera minst två paket.
Nu blev det en normal portion och en lite mindre till matlådan.
Kan tillägga att jag lagade vegetariskt dvs hade quornfiléer som jag skar i tärningar och stekte med lite japansk soja innan jag hällde på kryddningen.

Måste varna för denna:
51240011_1_640x640.jpg

Köpte den idag och tänkte jag skulle laga en god och enkel middag. Jag stekte kyckling och lite grönsaker och hällde sedan på detta för att koka i 15 minuter. Stanken... :eek: Jag trodde först att jag inbillade mig och lät min man lukta. "Det luktar inget konstigt", tyckte han (som dock inte skulle äta maten då han är vegan). Jag lät det stå och koka och tänkte att det kanske blir bättre efter en stund. Det blev det inte :cool: Jag bestämde mig trots allt för att smaka en sked men när jag hade den under näsan kunde jag bara slicka lite på skeden och var sedan tvungen att gå och skölja ur munnen. Det luktade verkligen som om något dött. Det slutade med att jag gav upp och ställde ut stekpannan på altanen. Där står den fortfarande och skäms. Får se om jag kan fiska upp kycklingbitarna igen och skölja av dem för att använda som hundgodis.

För att sammanfatta: KÖP DEN INTE!

Måste varna för denna:
51240011_1_640x640.jpg

Köpte den idag och tänkte jag skulle laga en god och enkel middag. Jag stekte kyckling och lite grönsaker och hällde sedan på detta för att koka i 15 minuter. Stanken... :eek: Jag trodde först att jag inbillade mig och lät min man lukta. "Det luktar inget konstigt", tyckte han (som dock inte skulle äta maten då han är vegan). Jag lät det stå och koka och tänkte att det kanske blir bättre efter en stund. Det blev det inte :cool: Jag bestämde mig trots allt för att smaka en sked men när jag hade den under näsan kunde jag bara slicka lite på skeden och var sedan tvungen att gå och skölja ur munnen. Det luktade verkligen som om något dött. Det slutade med att jag gav upp och ställde ut stekpannan på altanen. Där står den fortfarande och skäms. Får se om jag kan fiska upp kycklingbitarna igen och skölja av dem för att använda som hundgodis.

För att sammanfatta: KÖP DEN INTE!

Konstigt. Patak är generellt bra tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 275
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 019
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka