Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 389
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var så peppad (för jag hoppades på att slippa ruinera mig på Häagen-Dazs) och jag blev så besviken. Smakar bara kolasås som fått gå lite för länge, knappt något salt alls.

ohoj-salted-caramel-sas-ny-500x638.png
Jag håller med. Inte alls värt det

En försiktig hiss till IKEAs ostfyllda quornschnitzel, en klar förbättring jämfört med deras vegetariska chili som nästan, men inte helt, inte smakade nånting. Lite extra salt och peppar gjorde susen.
510x510_Schnitzel_ementaler-500x500.jpg

Som vanligt är det dock lite skolbespisning över det hela och maten är inte varm när man väl satt sig vid bordet. :meh:

En försiktig hiss till IKEAs ostfyllda quornschnitzel, en klar förbättring jämfört med deras vegetariska chili som nästan, men inte helt, inte smakade nånting. Lite extra salt och peppar gjorde susen.

Som vanligt är det dock lite skolbespisning över det hela och maten är inte varm när man väl satt sig vid bordet. :meh:
Reklamera!!!
Jag gick tillbaka med en laxrätt som skulle ha varma grönsaker men de var ISKALLA, på nivån att tallriken var kall under!
Inga problem, jag fick ny, rykande het mat. :)

Om jag fattat rätt är schnitzeln inte ens deras produkt utan inköpt och går att hitta i frysdisken på typ Ica. Vansinnigt god när den är varm, speciellt serverad med lite vitlökskryddad klyftpotatis och en klick gräddfil :d
https://www.quorn.se/produkter/schnitzel-med-emmentalerost

Om jag fattat rätt är schnitzeln inte ens deras produkt utan inköpt och går att hitta i frysdisken på typ Ica. Vansinnigt god när den är varm, speciellt serverad med lite vitlökskryddad klyftpotatis och en klick gräddfil :d
https://www.quorn.se/produkter/schnitzel-med-emmentalerost
Hur god lät inte den då?! Måste testas!
Men vilket fel dom gjort där till vänster när dom skrivit kilojoule-siffran som kcal :D (vid jämförelse med vad som står på förpackningen). Tänkte väl att den var jäkla energirik till och med för att vara en schnitzel annars

Hur god lät inte den då?! Måste testas!
Men vilket fel dom gjort där till vänster när dom skrivit kilojoule-siffran som kcal :D (vid jämförelse med vad som står på förpackningen). Tänkte väl att den var jäkla energirik till och med för att vara en schnitzel annars
Do it! Heeeelt underbar är den, hade kunnat leva på't om det inte blivit så dyrt :p
Menar du ikea? De räknar väl med hela måltiden, inkl pommes?

Ska%25CC%2588rmavbild%2B2017-10-29%2Bkl.%2B19.36.39.png

Provade denna idag och den fungerade riktigt bra på hyfsat ny blodfläck, mindre bra på typ ett år gammal kaffe-fläck :angel:

Ska%25CC%2588rmavbild%2B2017-10-29%2Bkl.%2B19.37.08.png

Helt okej smak, tyvärr håller de inte riktigt ihop som önskat under stekning. Åt tillsammans med en grönsallad, bulgur och sweet chili-sås.

Årets skörd, äppelmust från Kiviks kan varmt rekommenderas. Mums! Liten, dyr flaska på kondis. Förhoppningsvis finns större förpackning på ica eller något så jag kan köpa hem den.

Inte nya men jag har inte provat dem innan, Kettle chips med havssalt och balsamvinäger. Blir tyvärr DISS från mig, alldeles för salta och smakar helt vanlig vinäger, bara svagare...

Är på jakt efter chips som funkar med rödvin, någon som har något tips?

Inte nya men jag har inte provat dem innan, Kettle chips med havssalt och balsamvinäger. Blir tyvärr DISS från mig, alldeles för salta och smakar helt vanlig vinäger, bara svagare...

Är på jakt efter chips som funkar med rödvin, någon som har något tips?

Parmesanchipsen från Gårdschips borde fungera eller Torres tryffelchips (köp inte tryffelchips från Gårdschips, de är inte alls goda). Estrellas parmesanchips var väldigt tama så jag rekommenderar inte dem. Kanske Sourcream&Black Garlic?

Parmesanchipsen från Gårdschips borde fungera eller Torres tryffelchips (köp inte tryffelchips från Gårdschips, de är inte alls goda). Estrellas parmesanchips var väldigt tama så jag rekommenderar inte dem. Kanske Sourcream&Black Garlic?
Provar parmesanchipsen och håller tummarna att de inte smakar margarin! Har smakat såna där ostbollar och någon sorts chips som skulle smaka ost men de smakar syntetiskt smör/margarin...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 246
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 991
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 425
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner