Hissgardiner

Sv: Hissgardiner

För att detta forum handlar om sånt som har trädgård, hemfixande och heminredning att göra, även om hobbyer som inte har egna rubriker samt om spel. Att diskutera könsroller hör inte hit, till den diskussionen finns senior.

Snurrfian-moderator
 
Sv: Hissgardiner

Ja alltså, jag funderade ett tag på om tråden möjligen borde flyttas tillbaka till Senior. Men då är ju gardinerna ivägen.

Så stelt och tråkigt det blir, så ospänstigt. Men det kanske bara är jag som har svårt att exakt passa in i forumens gränser.

Sen är det ju en könsrollsfråga i sig, vem som intresserar sig för hemmet. Men jag lovar, jag startar den på Senior när andan faller på.
 
Sv: Hissgardiner

Fast du ansåg ju tydligen att frågan huruvida örngottsband ska strykas eller krusas inte heller hör hit och det förstår jag faktiskt inte :confused:
 
Sv: Hissgardiner

Ja alltså, jag funderade ett tag på om tråden möjligen borde flyttas tillbaka till Senior. Men då är ju gardinerna ivägen.

Så stelt och tråkigt det blir, så ospänstigt. Men det kanske bara är jag som har svårt att exakt passa in i forumens gränser.

Sen är det ju en könsrollsfråga i sig, vem som intresserar sig för hemmet. Men jag lovar, jag startar den på Senior när andan faller på.

Ja det är samma när diskussioner ramlar in på hästar eller om diskussion på hästsidorna ramlar över åt sånt som hör hemma på senior. Trådar rensas och anpassas till den sida där de hör hemma, ursprungsfrågan var hissgardiner, det hör hemma här.

Fast du ansåg ju tydligen att frågan huruvida örngottsband ska strykas eller krusas inte heller hör hit och det förstår jag faktiskt inte :confused:

Att jag sedan lät örgottsbanden vara kvar var för att de ändå hör till hemfixande, kanske inte just till den tråden men lite utsvävningar tillåter jag ibland.

Snurrfian- moderator
 
Sv: Hissgardiner

Vad jag kan se är inte örngottsbanden kvar, vilket jag misstänker att Tjôta syftade på.

Jag förstår att du syftade på vad som hör hemma i vilka forum, jag ville bara ge uttryck för min åsikt att forumen tenderar att bli stenbenta och tråkiga om man bara kan ha en fråga och inte tillåts diskutera relaterade frågor som dyker upp.

Särskilt delikat blir ju frågan om vi då har två olika frågor i samma tråd och du inte kan flytta den. Min fråga är alltså hur allvarligt var egentligen brottet?
 
Sv: Hissgardiner

Kan inte annat än att hålla med! Jag gladde mig verkligen åt en bra diskussion men blev snabbt raderad! Sen förstår jag inte hur den kan vara off topic, den tog avstamp i traditionellt kvinnogöra och höll sig hela tiden till det. Det hade varit en annan sak om nån mitt i hissgardinsproblematiken out of nowhere hade börjat prata om Nina Björks avhandling. Med tanke på att du som TS också var med i diskussionen så utgår jag ifrån att det inte var ett problem för dig att tråden blev mer politisk.

Ja och för att vara på den säkra sidan så att inte även detta inlägg blir raderat: mina hissgardiner är köpta på åhlens och har smala horisontella kanaler med pinnar i. På tre ställen på baksidan av varje kanal finns en liten hank där det löper ett snöre, det är alltså tre snören som drar upp gardinen (120 bred). Personligen tycker jag att det blir snyggast fall med den konstruktionen. Kanalerna är öppna i ändarna så att man kan ta ut pinnarna om man vill tvätta gardinerna.
 
Sv: Hissgardiner

Att jag sedan lät örgottsbanden vara kvar var för att de ändå hör till hemfixande, kanske inte just till den tråden men lite utsvävningar tillåter jag ibland.

Snurrfian- moderator

Just det gjorde du ju inte!

Det finns inte ett enda inlägg kvar där örngottsbanden diskuteras :angel.

Du får nog kolla igen :idea:
 
Sv: Hissgardiner

Mitt misstag, jag trodde att jag hade lämnat kvar örngottsbanden, men fortfarande så är detta forum för Hem, Hobby, trädgård och spel och könsrollsdiskussioner och andra liknade diskussioner hör inte hemma här. Ni är antagligen varmt välkommna att starta en sådan diskussion på Senior eller där ni anser att ni hör hemma. Visst jag hade kunnat splitta tråden och flyttat till senior men då det har varit protester mot det tidigare så undvikar jag det.

Har ni klagomål på mina moderingar så hör av er via pm, men i denna tråd anser jag att diskussionen ang detta är slut.

Snurrfian-moderator
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 981
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
898
Senast: Tonto
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 265
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp