Hitta hästen

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare diamonder
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 153
D

diamonder

hej!
vet inte riktigt om detta ämne hör hemma på denna tråd....
jag sålde min häst för ett par år sedan, och skulle nu vilja veta var han finns, bara för att se hur det är med honom, är det någon här som vet vart jag kan hitta info. om honom?
jag har inte ägarens namn eller någonting...

tacksam för svar

Sv: Hitta hästen

Lägg ut en annons på efterlysningar. Googla på namnet. Jag letade efter 2 hästar förrut det tog mig 4 år att hitta den ena, den andra tog det 7 år. Prova att söka i rasföreningarna om hästen är reggad.

tack så mycket för tipsen!
men jag vet inte om jag orkar leta i 7 år ;)

Det kanske går att hitta genom avelsföreningen? Då borde det nog räcka med namn/reg.nummer. Ring och hör efter :)

var tog hästen vägen?

Funderar lite på det här om hur man kan hitta hästar som man "tappat kontakten" med.. Alltså som sålts bort.
Hur har ni gjort för att hitta en häst som "försvunnit"? Finns det inget ägarregister som t.ex. hos kennelklubben?
Jag försöker få tag på en häst som är halvblod-arab, så speciella rasklubbar fungerar inte att kontakta.
Några förslag? Jag har redan kontaktat alla ridskolor jag hittat i området (jönköping-aneby) kring där spåren försvinner.
Finns det andra forum liknande Bukefalos? Jag har satt ut efterlysningar på olika sidor, men utan resultat, så nu behöver jag tips om hur jag ska gå tillväga?

hofi skrev:
Lägg ut en annons på efterlysningar. Googla på namnet. Jag letade efter 2 hästar förrut det tog mig 4 år att hitta den ena, den andra tog det 7 år. Prova att söka i rasföreningarna om hästen är reggad.
Googla på namnet är en jättebra idé:idea: Det gjorde jag men en häst som jag var fodervärd på för 12-13 år sedan.. och jag hittade honom:banana: :bump: /C

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: Kajsalisa
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka