Hitta schäfertik

Sv: Hitta schäfertik

Du tar upp RR två gånger i ditt svar därav mitt antagande att det var den rasen du skrev om.

/Swat

Du tar upp RR två gånger i ditt svar därav mitt antagande att det var den rasen du skrev om.

/Swat

eh ja? Det ena var en jämförelse mellan två olika raser, jag hade ju kunnat skriva Rottis och pudel istället om det hade kännts bättre?

Det andra var inte om ED öht och det var väl det du svarade om?.

Men sälla du... släpp det!

Jag har inte kritiserat din ras, jag har inte ifrågasatt deras hälsa, jag tog upp rasen eftersom du använde den i dina exempel!

Mina tankar och erfarenheter kring armbågsproblematiken kommer av det jag sett både privat och yrkessmässigt och - som jag skriver - så skulle jag hellre ta en C/D höft före en lbpl i en armbåge. Oavsett ras!!

/Swat

Men har jag påstått att du kritiserar någon ras? :crazy: Snälla, varför drar du dina egna slutsatser hela tiden, det är lite tröttsamt faktiskt. Det enda jag svarade på är att du direkt antar att man menar sin egen ras ENBART när man skriver om något och då måste du "klappa en lite på huvudet" om det. Du verkar hela tiden tro att de enda jag träffar är hundar av den rasen jag själv har och då skrev jag bara att så inte är fallet. Jag har faktiskt andra erfarenheter också även om du kan ha svårt att tro det.

Tänk om jag hela tiden utgick ifrån att du skriver om mallar oavsett vad du skriver om, och kände mig tvungen att raljera lite? Skulle inte du tycka att det var lite enerverande till slut?
Men skitsamma, nu behöver du inte utgå ifrån att jag bara skriver om en ras, som sagt.

Och jag har fortfarande inte träffat en enda hund med LBP som haft problem av det, men det är min erfarenhet och andra kan ha en annan uppfattning.

Jag finner det bara fascinerande att du är på väg att skaffa just den avart av Schäfer som du alltid använt som argument mot renrasavel. Genom att själv äga en exteriörvariant bidrar man till fortsatta avel så i fortsättningen kanske vi inte får höra så mycket från martha om den renrasiga Schäferns sönderavel och det hemska med räkor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka