Hitta tävlingsresultat tyskfödd häst.

Anledningen att jag vill få dessa resultat är eftersom jag isåfall får rabatt av stuteriet. Vet att det finns resultat upp till 140 utomlands. Det har jag sett bevis på men vet ej hur man får tag på dessa resultat. Enl stuteriet räckte det ej med video/bild på resultatet osv utan de behövde ha länk till resultat sidan. Absolut kommer min häst aldrig tävla os eller ens 20 cm igen.
Eftersom jag fått flertal bevis från olika håll och kanter som styrker att hon faktiskt tävlat utomlands, vissa som även är helt oberoende utav varandra styrker bara att det faktiskt finns resultat någonstans innan hon kom hit.
Fast var är de där resultaten på 140 utomlands? Ingen kan ju hitta dem :/
 
Tycker det märkligaste av allt nästan är försäkringsbolagets agerande i det här. Vad är det för hemlig databas de har tillgång till? Varför kan de inte bara berätta var de hittat informationen?

Det är ju lite så att flera verkar ”bekräfta” informationen men ingen kan visa faktiska källor, dvs. tävlingsresultat svart på vitt.
Informationen jag fick av försäkringsbolaget va att de hittade dessa resultat via en tysk-betalsida. Min handläggare va föredetta tyskmedborgare. Hon va ju den första som ens nämnde dessa resultat för mig, efter det har fler och fler bekräftat hennes resultat. Folk som till viss del är oberoende av varandra. Hon hade ju ett aktivt FEI-pass mellan 2007-2011 (aktiva 4 år från att dessa beställdes). Kan inte svara alls på vart dessa resultat hittades. Men att hon tävlat höga klasser/kapacitet för de är det ingen som helst tvekan om.
 
Informationen jag fick av försäkringsbolaget va att de hittade dessa resultat via en tysk-betalsida. Min handläggare va föredetta tyskmedborgare. Hon va ju den första som ens nämnde dessa resultat för mig, efter det har fler och fler bekräftat hennes resultat. Folk som till viss del är oberoende av varandra. Hon hade ju ett aktivt FEI-pass mellan 2007-2011 (aktiva 4 år från att dessa beställdes). Kan inte svara alls på vart dessa resultat hittades. Men att hon tävlat höga klasser/kapacitet för de är det ingen som helst tvekan om.
Mhm mig veterligen finns det en tysk betalsida och det är den jag var inne på. Kanske finns det fler. Men det märkliga är att jag inte hittade ett spår av din Drossana där. Hon ligger inte under sitt eget namn, sitt eget Lebensnummer, under uppfödarens framtagna hästar eller under mammans framgångsrika (dvs. tävlade) avkommor. Det finns absolut luckor i den databasen och hästen existerar ju uppenbarligen. Det jag tycker är konstigt är bara att hon inte omnämns OM hon nu tävlats så mycket i höga klasser. Av mina gamla medryttarhästar som jag red under hela mitt hästliv i Tyskland finns de allra flesta i den databasen, många födda långt innan din. Det behöver ju inte betyda något i sig, men det blir ännu ett litet frågetecken särskilt iom att försäkringsbolaget då hittade all denna information i en tysk databas.
 
@Emelie.eh kan du fråga handläggaren vilken databas det var i då? Det är ju inget hemligt och om det är sant borde hon ju absolut inte hålla undan det.
Har försökt fråga handläggaren vilken sida hon sett detta på men får bara som svar ”en tysk och en utländsk betalsida”. Frågat om vilken men får inget svar om vilken fick typ svar ”googlar du hittar du säkert den”
 
Har försökt fråga handläggaren vilken sida hon sett detta på men får bara som svar ”en tysk och en utländsk betalsida”. Frågat om vilken men får inget svar om vilken fick typ svar ”googlar du hittar du säkert den”
Men ring henne igen och säg att ingen hittar hästen nånstans och du vill ha namnet på sidan. Säger hon inget så måste det ju vara för att hon inte vill erkänna att hon tagit fel på häst.
 
Men ring henne igen och säg att ingen hittar hästen nånstans och du vill ha namnet på sidan. Säger hon inget så måste det ju vara för att hon inte vill erkänna att hon tagit fel på häst.
Känns väl inte som att man ska trakassera försäkringshandläggare om saker som inte har med försäkringar att göra ;)
 
Känns väl inte som att man ska trakassera försäkringshandläggare om saker som inte har med försäkringar att göra ;)
Att be om komplett och transparent information som försäkringsbolaget påstår sig ha om en kunds häst, men som kunden inte hittar några belägg för, och som försäkringsbolaget uppenbarligen ansåg vara relevant för försäkringen är väl ändå inte att trakassera?

Tycker det låter mer och mer sannolikt att handläggaren tagit fel.
 
Precis, vet inte om hon bodde där då eller om hon enbart tävlades där men bodde i något annat land. Hon ska ha startat minst 1 140 och 1 130 i Belgien som jag fått info om.
Men vet du när? För hon bodde väl i Belgien och Tyskland innan hon ens var inriden. Om hon hade sålts till USA vid tidpunkten för de här tävlingarna är det ju en hint om att det inte går ihop. Kanske även om hon stod i Italien.
 
Anledningen att jag vill få dessa resultat är eftersom jag isåfall får rabatt av stuteriet. Vet att det finns resultat upp till 140 utomlands. Det har jag sett bevis på men vet ej hur man får tag på dessa resultat. Enl stuteriet räckte det ej med video/bild på resultatet osv utan de behövde ha länk till resultat sidan. Absolut kommer min häst aldrig tävla os eller ens 20 cm igen.
Eftersom jag fått flertal bevis från olika håll och kanter som styrker att hon faktiskt tävlat utomlands, vissa som även är helt oberoende utav varandra styrker bara att det faktiskt finns resultat någonstans innan hon kom hit.
Jag letade i databasen för sji-poäng för min häst.

Där fanns alla officiella resultat.

Du behöver göra likadant. Givetvis är inte en video en verifikation på resultatet, utan endast registrerade officiella tävlingar.

Jag tror tyvärr att du blivit blåst.
 
Nej, hela den hör tråden känns faktiskt som ett skämt.

Du får inte tävla 140 på en 5 åring, så redan där brister ju hela historien. Och alla turer med USA, Italien och vad det nu var gör ju det hela bara ännu mer otroligt. Och inte ett spår från någon av tävlingarna dessutom.😅

Det finns massor med hästar som har samma eller lika namn som en annan.
 
Informationen jag fick av försäkringsbolaget va att de hittade dessa resultat via en tysk-betalsida. Min handläggare va föredetta tyskmedborgare. Hon va ju den första som ens nämnde dessa resultat för mig, efter det har fler och fler bekräftat hennes resultat. Folk som till viss del är oberoende av varandra. Hon hade ju ett aktivt FEI-pass mellan 2007-2011 (aktiva 4 år från att dessa beställdes). Kan inte svara alls på vart dessa resultat hittades. Men att hon tävlat höga klasser/kapacitet för de är det ingen som helst tvekan om.
Den enda Drossana som finns hos fei är den född 1997.
Har du feipasset?
 

Liknande trådar

Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 254
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp