Bukefalos 28 år!

Hittade en överkörd katt i morse (Levande)

P

Pillan6

På väg till jobbet i morse körde jag förbi en överkörd katt på vägen.
Katten låg mitt i vägbanan (mötande) och när jag körde förbi såg jag att den lyfte på huvudet.

Vad gjorde jag då:

Självklart vände jag och körde tillbaka.
Flyttade katten till dikeskanten. Den tittade på mig men gjorde ingen ansats att protestera.
Jag sprang sedan till de två hus som låg närmast vägen för att kolla om ägaren fanns där. Ingen öppnade, men det stod bilar på gårdsplanen. (Ingen vill kanske öppna för en främmande tjej kl. 7 på morgonen?)
När jag kom tillbaka till katten låg den fortfarande kvar där jag hade lagt den och tittade på förbipasserande bilar, men när jag kom fram reste den sig och sprang iväg.

Troligtvis var den bara chockad efter smällen (jag hoppas i alla fall det).

Jag ska köra förbi husen i eftermiddag på väg hem från jobbet och se om jag kan få tag på någon ägare då.
Jag vill gärna att dom ska veta vad som har hänt så att de kan åka till veterinären och kolla katten.
Hade den inte sprungit iväg så hade jag själv gjort det direkt i morse.

Jag förstår inte hur folk kan köra på ett djur och sen bara köra därifrån utan att först ha kontrollerat att djuret antingen var dött eller se om det fanns något annat man kunde göra för djuret. :mad:

I detta fall kunde katten lika bra ha blivit ihjälkörd av efterföljande bilar. :(
 
Sv: Hittade en överkörd katt i morse (Levande)

Usch va hemskt.Fattar inte heller att folk inte bryr sej utan låter katten ligga och vänta på att bli överkörd igen.
Samma sak hände när en andfamilj skulle ta sej över en trafikerad väg alla bara körde på utan att bry sej.Ingen i andfamiljen kom över levande.Kan bara föreställa mej vilken panik det måste ha varit för dom små. :-(
 
Sv: Hittade en överkörd katt i morse (Levande)

Vad hemskt !! Jag brukar få folk att skratta på stan här. Vatten mitt i stan gör ju mycket änder (ingen familj har jag sett dock). Men änderna använder inte övergångsställena som man ska göra. Snäll som man är så stannar man ju bussen för att släppa över dom och det brukar resultera i att folk står och pekar och ler.
En stor ledbuss som stannar för 2 änder.
 
Sv: Hittade en överkörd katt i morse (Levande)

Det är inte alltid man märker att man kört på djuret. Det är ju bara om det hamnar under nått av hjulen som man känner. Tyvärr.
Jag har skrapat ihop en liten lista sen jag blev yrkesförare, men hur många jag tagit med bakhjulen vet jag inte. Nu är ju det bussar iofs, men alla djur hamnar ju inte under hjulet utan bara under bilen. Och det är inte alltid man reagerar på ett gupp, med tanke på hur våra vägar ser ut idag.

Ingen ursäkt, men en anledning.
 
Sv: Hittade en överkörd katt i morse (Levande)

MissFideli skrev:
Det är inte alltid man märker att man kört på djuret. Det är ju bara om det hamnar under nått av hjulen som man känner. Tyvärr.
Jag har skrapat ihop en liten lista sen jag blev yrkesförare, men hur många jag tagit med bakhjulen vet jag inte. Nu är ju det bussar iofs, men alla djur hamnar ju inte under hjulet utan bara under bilen. Och det är inte alltid man reagerar på ett gupp, med tanke på hur våra vägar ser ut idag.

Ingen ursäkt, men en anledning.

vi körde på en katt med hästtranssporten och det kändes jätte väl. den överlevde inte men vi fick tag på ägaren som bodde på sidan av vägen. det var så hemskt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 273
Senast: Skjøldur
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 723
Senast: kma
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 082
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp