Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

• Lantbruksdjur
  • Trådstartare Trådstartare moontje
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 150
M

moontje

Hej! Jag har bråttom med att hitta en klövverkare i Värmland till mina 2 baggar, men jag hittar verkligen INGET! :crazy: Hovslagaren som tidigare har gjort det kan inte göra det nu, och deras klövar har blivit helt otroligt långa nu :crazy:
Någon som vet nån hemsida där man hittar klövverkare? Eller någon som kan tipsa om någon?

Sv: Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

Kontakta en fårklippare, de har kontakter om de inte kan göra det själva.

I nödfall kan du klippa själv med en sekatör.

Tack för svaren! Jag fixade det själv, och jag måste säga att jag blev överraskad av hur fina de blev ;)

Bara man vet hur man ska göra och inte klipper för mycket går det oftast bra :)
Om de sparkar mycket kan det vara bra att vara två, en som håller och en som klipper.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 381
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Det är ju populärt med olika mjuka "gele"leksaker, men jag letar efter en specifik sådan! Jag råkade för en tid sedan på en loppis...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka