Bukefalos 28 år!

Hittekatt!! Tips tack

Apropå hemlösa katter.
Jag tog hand om en katt som var hiskeligt mager, huvudet såg ut som en boll till kroppen.. Tovig, fet och sträv päls. Blockhalt på höger bak. Okastrerad, omärkt. Full med fästingar och kissade blod. Rädd.
Tog honom till veterinären och vi var rörande överens om att katten var en herrelös katt.

Några månader senare visade det sig att han visst hade haft ett hem...

Men de var inte särskilt intresserade att ta tillbaka honom när jag började prata om vad veterinärkostnaderna slutade på, så han blev kvar ❤
 
Apropå hemlösa katter.
Jag tog hand om en katt som var hiskeligt mager, huvudet såg ut som en boll till kroppen.. Tovig, fet och sträv päls. Blockhalt på höger bak. Okastrerad, omärkt. Full med fästingar och kissade blod. Rädd.
Tog honom till veterinären och vi var rörande överens om att katten var en herrelös katt.

Några månader senare visade det sig att han visst hade haft ett hem...

Men de var inte särskilt intresserade att ta tillbaka honom när jag började prata om vad veterinärkostnaderna slutade på, så han blev kvar ❤
Jävla människor det finns. :mad:
Vad skönt för katten att den fick stanna hos dig. :heart
 
Apropå hemlösa katter.
Jag tog hand om en katt som var hiskeligt mager, huvudet såg ut som en boll till kroppen.. Tovig, fet och sträv päls. Blockhalt på höger bak. Okastrerad, omärkt. Full med fästingar och kissade blod. Rädd.
Tog honom till veterinären och vi var rörande överens om att katten var en herrelös katt.

Några månader senare visade det sig att han visst hade haft ett hem...

Men de var inte särskilt intresserade att ta tillbaka honom när jag började prata om vad veterinärkostnaderna slutade på, så han blev kvar ❤

Vad härligt att han kunde få stanna :heart
 
Nu har lilla kissekatten fått ett nytt/ temporärt eller permament hem :D, blev helt perfekt med rehabiliterings vana människor på stor gård utan ngn katt eller hund 😄.

Han tyckte inte om att åka bil först men efter en kiss och bajs paus ( fick stanna och slänga transport dynan i lämplig soptunna 😣) så låg han ner och var tyst resten av vägen.
Väl i huset så gick han ett litet varv runt rummet, kollade in sin spegelbild och la sig sen platt på sidan och ville gosa :rofl:.
Det är en katt med mycket kärlek att ge och helt cool i en främmande miljö med främmande människor :p, fått uppdatering redan om att han blivit borstad och njuter till 100% av uppmärksamheten 😍.

Känns otroligt härligt att de ville ta sig an honom och varken räds veterinär räkningar eller att en ägare kan höra av sig.
Världen behöver fler sånna människor ^_^.
 
Underbart att höra! Håller tummarna för att den lille får ett långt och lyckligt liv nu!
Hittade faktiskt ägaren också,
Katten hade varit borta i ett halvår och hade fått bli hämtad från byn några gånger tidigare. Men vandrade alltid iväg efter ett par dagar.
Så de som har katten nu fick behålla honom :), ägaren tyckte att det verkade bäst :).
Så nu har katten ett kärleksfullt hem utan andra djur och har tid bokad för veterinär och ska bli försäkrad :).

Perfekt slut ^_^
 
Hittade faktiskt ägaren också,
Katten hade varit borta i ett halvår och hade fått bli hämtad från byn några gånger tidigare. Men vandrade alltid iväg efter ett par dagar.
Så de som har katten nu fick behålla honom :), ägaren tyckte att det verkade bäst :).
Så nu har katten ett kärleksfullt hem utan andra djur och har tid bokad för veterinär och ska bli försäkrad :).

Perfekt slut ^_^
:love::love::banana::banana::banana:
Såå perfekt! Du är guld värd! :bow:

Var han okastrerad? Låter ju annars som en anledning till att han vandrade iväg efter ett par dagar, synd att man inte kom tänka på det isåfall.
 
:love::love::banana::banana::banana:
Såå perfekt! Du är guld värd! :bow:

Var han okastrerad? Låter ju annars som en anledning till att han vandrade iväg efter ett par dagar, synd att man inte kom tänka på det isåfall.
Han hade tydligen vandrat iväg innan sina veterinär tider så det blev inte av.
Så tror att han kommer hålla sig mer hemma som kastrerad och som enda katt :).
 
De kan få för sig att de vill bo någon annanstans rätt vad det är med.
Alltid skönt att ägare som ev saknat har fått säga sitt och vet var katten är. Det blir nog bra det där!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Detta är berättelsen om Svinto, en blå huskatt. Svinto föddes för ett gäng år sedan nere i skåne. Han fick flytta till sin nya...
Svar
4
· Visningar
1 146
Senast: OhNoez
·
Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som...
2
Svar
21
· Visningar
2 463
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Constance
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp