Bukefalos 28 år!

Hj´s eller Mia RS schabrak

P

pemma

Hej!

Jag ska införskaffa ett nytt schabrak. Har ganska mycket klart för mig, men väljer mellan HJ´s eller Mia RS. Vilket schabrak är bäst? Passform mm?

Det ska vara antingen champagne, beige eller creme till färgen. Kantbandet ska vara brunt och så guldpasspoal och ev. brun brodyr.
Vad tycker ni är snyggast till färgen?

Fungerar det att ha allroundschabraket till en vanlig hoppsadel? Jag är inte riktigt förtjust i de korta, men vill samtidigt ha ett schabrak där passformen är bra..

Alltså en sammanfattning... vore glad om ni kunde svara på frågorna..
1). Märke: Hj´s eller Mias
2.) Färg: Champagne, beige eller creme. Jättetacksam för bilder!! :bow:
3.) Modell: Allround eller hopp

Tack på förhand!! :bump:
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Nu har jag läst en massa gamla trådar och hittat bilder på HJ´s schabrak, men blir inte klok på färgen riktigt.
Naturbeige
Champagne
dessa har HJ´s, men jag kan inte se någon större skillnad...

Är champagne väldigt gult?? Har sett en bild på Breccias schabrak och det är jättesnyggt, och det ser inte alls gult ut, men man blir kanske lurad av färgen ändå? :smirk:
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Det bästa vore väll om du ska till tex Globen, då brukar försäljare av samtliga märken vara där så kan du enklast jämföra!
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Mias är klart bättre i kvalitén tycker jag. Har ett som jag har använt så gott som dagligen i flera år (alltså tvättat många gånger...) och det ser fortfarande ut som nytt. Gillar personligen inte riktigt materialet i HJ:s schabrak. När det gäller färger så har jag tyvärr ingen koll alls...
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Hj:s har jag ingen erfarenhet av, men Mias är jag otroligt nöjd med. Jag har ett marinblått med silver passpoal och det ser precis ut som när jag köpte det, och det är ett par år gammalt och tvättat måååånga gånger. Det har behållt färgen och har inte krympt.

Mitt schabrak är ett dressyrschabrak som jag använder till min hoppsadel :eek: , fast det fungerar utmärkt! Det är tillräckligt långt nertill (där man stoppar igenom sadelgjorden) och det sitter bra framtill också även om schabraket är rakt skuret för en dressyrsadel...
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Mias RS helt klart! Superbra kvalitet & snygga färger med valfria kombinationer på kantband och passpoal.
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Tack för era svar.

Hur är passformen då? Det värsta jag vet är när schabraket ligger mot manken... Vill ha luft. Förstår ni vad jag menar?? Inte så lätt att förklara.
T ex Equiline schabraken ligger jättebra.

Hur är HJ`S jämtemot Mias i detta avseende?? :smirk:
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

jag tkr bättre om Mias än HJs
Men jag har ett cremefärgat från HJs m guldpasspoal, brun kant & brun brodyr, samma som du skrev alltså, jättefint.
men jag tkr mias shabrak är bättre i passform, utseende o kvalitet
jag föredrar allroundmodell framför hoppmodell
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

BEställde ett från HJ:s ett naturbeiget m guld å brunt har ej fått d än men vi får se hur d är :d
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

vet inte riktigt hur Mias är men HJ:s är jättebra. Jättebra passform både till allround och hoppsadlar.
Jag tycker cremefärgat låter jättesnyggt! Själv tycker jag det är snyggast med allroundshabrak (om de inte är jättestora, HJ:s är lagom) även om hoppshabrak också är fint. Beror lite på hästen med, om den är stor och tung är hoppshabrak inte så fint...
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Jag tror på Mias .... tycker sjukt mycket om mitt dimmblå..tvättat massor av gånger utan att det syns..ser ut som nytt.Enda som är lite ledsamt är att när jag köpte det var när jag letade stor stor stor häst och så blev det en liten liten liten häst...så det är aningans för stort men passforman kan man absolut inte gnälla på!Det sitter skitbra ändå...ser kanske lite stort ut men sitter som en smäck..ska köpa ett nytt antingen svart eller ´grått..i strl:16" då istället för i 17"

Mias mias mias!
Jag älskar alla grejjer som kommeer från mias...är så nöjd så..
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Bellamie skrev:
BEställde ett från HJ:s ett naturbeiget m guld å brunt har ej fått d än men vi får se hur d är :d

Det låter jättesnyggt!!! :)
Kanske ska man satsa på något liknande fast i MIA´S i stället. Om man läser här, så verkar de ju vara bättre...
Har provat HJ´s innan och tycker de är okej, mn har aldrig testat MIA´S.

Vilka färger finns det till MIA´S?
Till HJ`S fanns det naturbeige och champagne. :D
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Bellamie skrev:
BEställde ett från HJ:s ett naturbeiget m guld å brunt har ej fått d än men vi får se hur d är :d

Har du fått ditt schabrak än?? Vore kul med en bild!!
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Har fyra, fem st från mia's. Mestadels dressyr men ett par relativt nyinköpta hopp/allround oxå (lång modell alltså inte am. hopp).

Båda sorterna ligger bra (luft emellan och ligger bra under sadeln. Bra material, inte för sladdriga och håller sig fräsha och fina tvätt efter tvätt.

Såhär ser mitt senaste ut (med matchande ridtäcke ;) )

http://us.f2.yahoofs.com/users/41172ac7zbc019b16/cc3b/__sr_/8128.jpg?phxiJeBBZ3svY0w8

Ljusbrunt med brun kant och guldpasspoal :love:
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

TACK för ditt svar!! :bow: :bow:

Men tyvärr kan man inte se bilden... Albumet är nog låst eller nåt??


asa_gasa skrev:
Har fyra, fem st från mia's. Mestadels dressyr men ett par relativt nyinköpta hopp/allround oxå (lång modell alltså inte am. hopp).

Båda sorterna ligger bra (luft emellan och ligger bra under sadeln. Bra material, inte för sladdriga och håller sig fräsha och fina tvätt efter tvätt.

Såhär ser mitt senaste ut (med matchande ridtäcke ;) )

http://us.f2.yahoofs.com/users/41172ac7zbc019b16/cc3b/__sr_/8128.jpg?phxiJeBBZ3svY0w8

Ljusbrunt med brun kant och guldpasspoal :love:
 
Sv: Hj´s eller Mia RS schabrak

Jag har inte provat HJ:s men jag kan säga att mia´s är i fantastisk kvarlité!!!!! Man kan tvätta om och om och om igen, det är som nytt varje gång!
 

Liknande trådar

Utrustning Fick ett schabrak i present, och jag är jätteimponerad av storleken (stor!). Det är "allround-mot-dressyr", osäker på om det är ett...
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: Tennessee
·
H
Utrustning jag ska köpa nya schabrak från mias (typ 5 allround och ett hoppschabrak) från lillhästen i stav. men jag vet inte vilke färger som jag...
Svar
15
· Visningar
3 318
Senast: Mitrolle
·
Utrustning Ska beställa från Lillhästens, tre Mia´s schabrak bl.a. Ett ska vara vitt (tävlingsschabrak), ett ljusgrått och sen då? Vet inte...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: domino
·
Utrustning Till min fux :) Ja, målet är ju att hon ska komma ut på lite lokala tävlingar, som 5 åring till våren -06 i både hoppning och...
Svar
15
· Visningar
1 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äldre hund äter valpfoder
  • Arg och stressad katt
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp