E
esmeralda_
Min häst är välldigt het och i bland när vi galoperar ja och min kompis så tar han bettet och då kan jag inte få stopp på han !! Jo jag får ju stopp på han till slut men alldeles för sent !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker att du har fårr jätte bra svar ! Men om du värligen inte får stopp på honom så kan du ju bara dra i en tygel...! Kanske lite tasikgt men det kan man ha som nödbroms..!![]()
Tycker att du har fårr jätte bra svar ! Men om du värligen inte får stopp på honom så kan du ju bara dra i en tygel...! Kanske lite tasikgt men det kan man ha som nödbroms..!![]()
Vad använder hon för bett på honom? Har hon några hjälptyglar?
hon använder ett stångbett och sedan har hon tidermanstygel på honom..
Hej jag är esmeraldas_ kompis vi brukar rida tillsammans och på jummie som han nu heter så kan man inte dra i en tygel han fortsätter bara och galopperar han är välldigt stark och snabb !!:smirk:
Oj![]()
Det är ju väldigt starka grejer. Han kanske bara vill ha något mildare i munnen?
Men hur är han annars i traven? Het där med?
Har ni testat att använda mildare bett? Och kanske en martingal om han kör upp huvudet...?
Hej , han är pigg i traven men inte jätte. Han är en pigg ponny men ibland för pigg! vad tror dsu om hackamore?
Jag har inga erfarenheter av hackamore tyvärr så det kan jag inte svara på.
Har du prövat några av förslagen du fått annars?
Hej!Inte än men ska göra det idag. Ska ta bort stångbettet och kanske andvända ett pessoabett/hackamore . Jag ska andvända martingal istället för tiderman, pga att han drar upp huvet och då är det inte lätt att stanna, Jag tror också att lite av problemet är för att min kompis o jag rider igämt och hon har en arab så att asså med henne så är hon ganska vild. Jummie (min häst) blir nervös av henne tror jag, När jag rider med en shettis som hänger med ibland så är han lugn men kan ändå dra på lite i galoppen.
![]()
Okej ??
Vem var det som började trava när jag och sussie hade långa tyglar ?
Men du kan la säga de då så vet ja att din häst blir så " STIMMIG ".