Bukefalos 28 år!

Hjälmar för mindre plånbok!

Void

Trådstartare
Hallå!

Jag som tonåring har inte sådär jättemycket pengar att lägga ut på en hjälm, kanske 700 at the most! Jag undrar om någon på Buke har några tips? Har storleken 54-55!

Jag har ett par "krav" och de är följande
- Ingen knopp då det är större skaderisk (kan slås in mot huvudet)
- Helst inte någon sammetshjälm, inte klädd med tyg alls om det ska vara optimalt!
- Reglerbar storlek är ett stooort plus! Gärna så den går mellan 54-56 så man kan klämma in en mössa under på vintern!
- Tvättbart innerfoder är absolut inget måste, men det är ju helt klart ett plus om man kunde få in det också!
- Helst av allt en svart hjälm utan stenar och glitter :p

Har själv hittat Covalliero Jump! som på Granngården heter Covalliero Sport. Den uppfyller alla mina krav, är dessutom rätt snygg enligt mig. Men jag vet ingen som har en sådan hjälm, men nån här på Buke kanske innehar en sådan och kan tala om sina erfarenheter? Är det en trevlig ridhjälm? Rekommenderar du någon annan än denna?
 
Horka red horse har ju fått riktigt bra omdöme på folksams tester, den var ju en av få som klarade alla tester. Är ställbar och superbillig(299:-), ganska skön att ha på sig, dessvärre har den inte utseendet på sin sida :D
 
Jag har kollat in den hjälmen men har ingen butik i närheten som säljer den dessvärre, så jag har ingen aning om hur den passar på mitt huvud... Känner ingen som äger en sådan heller, vilket är synd. Är som du sa en superbillig hjälm som är bra också :( Nej, utseendet har den verkligen inte med sig, men man kan sätta tomteluva på den så syns den inte :p
 
@Bufera Den ser riktigt intressant ut! :D Dock är den väldigt lik Covalliero Jump! till det rent teoretiska, så jag vet inte om det är värt 200 kronor extra? Jag får helt enkelt titta på hjälmarna lite närmare! :up:
 

Liknande trådar

Utrustning Saker jag bara har köpt två gånger i hela mitt liv: Ridhjälm. Jag känner mig således lite vilse i djungeln, och funderar på vad ska jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 384
Senast: Kittty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp