HJÄLP AKNE

Se över kosten. Många missar att hudproblem kommer från att man har nån obalans i kroppen tex hormonellt(vilket i sig kan ha ursprung i vad man stoppar i sig och det kan vara en idé att se över vad obalansen härör från istället för att tillsätta tex p-piller i blindo). Eller att man rentav reagerar på födoämnen, alla blir inte dåliga i magen vid allergi/överkänslighet utan det kan yttra sig såhär. Men det är inte alltid den vanliga vården har koll på det, läkare läser inte jättemkt om kost. Ibland får man söka sig alternativa vägar.

Om du är intresserad så googla på tex läckande tarm, födoämnesintolerans, aip-kost och liknande träffar du får upp relaterat till det
Precis. Det räcker med att jag äter chips så kommer det finnar.
 
Precis. Det räcker med att jag äter chips så kommer det finnar.

Och nu när jag ine ätit mejeri på över ett år så får jag blåsor/knottror i huden om jag får i mig det. Väldigt många är faktiskt överkänsliga mot saker som man inte tänker på, för att man äter det dagligen och har vant sig vid reaktionerna... sånt kan vara vanligheter som mejeri, vete, ägg... men man reagerar inte med att bli dålig i magen utan man får tex hudåkommor och kopplar inte ihop det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 237
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 405
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 558
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp