Hjälp! Blod i kisset

K

Karooo

Läste lite i andra inlägg men hittar inget som stämmer bra in på min katt.

Har en honkatt på cirka 2 år (inte riktigt säker då hon är upphittad). Har bara haft henne i 3 dagar. Hon har betett sig underligt under eftermiddagen då hon var på toa sen har hon gått o krafsat lite överallt och sedan satt sig ner precis som hon varit kissnödig men det har inte kommit något. Hittade stänk med blod och kiss på golvet innan och även lite i hennes säng. Någon som vet vad detta kan vara?
Tacksam för svar!
 
Sv: Hjälp! Blod i kisset

Högst troligt urinvägsinfektion eller urinsten, båda måste behandlas så snabbt som möjligt hos en veterinär. Ring genast!
Det kan snabbt bli mycket smärtsamt för katten.

Om det händer någon mer gång så ring till veterinären och rådfråga istället för att läsa runt på internet, man kanske inte får reda på att det är akut förrän det är för sent. Veterinären har betydligt mer kompetens än oss.

Håller tummarna för din kisse! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp! Blod i kisset

Okej tack för tipset iaf!
Blir väl till att ringa till veterinären så man kan få en tid...
Kom på henne nu precis med att springa till lådan men det var precis som hon inte hann för hon satte sig bredvid lådan. Tror dock inte att det är kiss för det luktar ingenting och är genomskinligt med lite blodstänk i.
 
Sv: Hjälp! Blod i kisset

Du borde nog försöka ta katten till en veterinär genast. Har ni riktig otur så är det stopp i urinröret och löses inte det omgående så kan katten dö i svåra plågor.
Ledsen om det låter hemskt men den risken finns faktiskt.
Symtomen kan oxå tyda på urinvägsinfektion men även det är plågsamt för katten och den behöver lindring genast.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 962
Senast: TantAgda
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 161
Senast: mackan
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 198
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp