Hjälp, datan stannar hela tiden!

Z

Zebran

Nu har vi fått problem med vår dator, tänkte att någon här kanske kunde hjälpa till? problemet började kanske för nån vecka sen eller något liknande.
Det är så att när man gör något på datan, tex är inne på internet så stannar den plötsligt, man kan inte trycka ctrl alt delete heller utan man måste använda strömbrytaren. det här händer ofta kanske 2ggr halvtimmen. Måste avluta meddelandet nu innan datorn stannar igen :crazy:
Är verkligen tacksam för all hjälp!
 
Sv: Hjälp, datan stannar hela tiden!

Var det länge sedan ni defragmenterade den?

Min mammas dator blir väldigt trög och låser sig när hon inte har defragmenterat sin på länge..
 
Sv: Hjälp, datan stannar hela tiden!

Jag är ganska säker på att det inte har med fragmentering att göra.
 
Sv: Hjälp, datan stannar hela tiden!

Vad tror du att det kan vara då?
(frågar med tanke på att det kan vara svårt för TS att ödsla dyrbar tid på att försöka få ned ett meddelande)
 
Sv: Hjälp, datan stannar hela tiden!

Jag vet inte, det finns massor av tänkbara fel. Jag skulle föreslå att de tar hjälp av någon eller lämnar in datorn. Det är möjligt att någon mer kunnig här kan komma med bra förslag, men jag tycker att det är svårt att diagnosticera på håll.
 
Sv: Hjälp, datan stannar hela tiden!

Virus, systemkrockar, överhettning, fel på hårdvara, något som stjäl allt minne mm.
Ja det kan vara vad som helst. Kanske bäst att be någon titta på datorn? Svårt att säga vad som kan göras innan man hittar orsaken.
Börja med att kolla datorn med virusprogram, spybot och adaware, gör systemåterställning (som någon sagt). Eventuellt kan det hjälpa att installera om Windows.
 
Sv: Hjälp, datan stannar hela tiden!

Kanske ska beskriva lit mer noga, så blir det kanske lättare för er att veta vad det kan vara. ibland stängs datorn bara av och några ggr har den startats om av sig självt. då kom det även upp ett meddelande att den startats om för att unvika ett allvarligt fel elr ngt liknande. Ibland startar den inte heller, utan stannar bara upp när den laddar.

är jättetacksamma för att ni försöker hjälpa oss!
 

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 425
Senast: Vallmo
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 072
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 379
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp