HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Bansan

Trådstartare
När det kommer upp följande meddelande på en i övrigt svart skärm:

Ett diskläsningsfel har uppstått.
Tryck ner Ctrl+Alt+Delete för att starta om.

Om det inte hjälper att starta om... VAD GÖR JAG DÅ?

HJÄLP!!!
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Det låter som om att du har en hårddisk som är lite trasig. Skulle nog tro att det du får göra är att köpa en ny.
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Det låter som om att du har en hårddisk som är lite trasig. Skulle nog tro att det du får göra är att köpa en ny.

Men den ÄR ju helt ny nästan :eek:... & inte min heller :cry:

Snälla någon... HJÄÄÄÄLP!!! :cry:
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Om det nu är en nästan ny hårddisk, så går det på garantin. Snacka med stället där hårddisken är inköpt, så kanske de kan hjälpa dig.
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Om det nu är en nästan ny hårddisk, så går det på garantin. Snacka med stället där hårddisken är inköpt, så kanske de kan hjälpa dig.

Så länge det inte är ett virus som har orsakat skadorna så går det att få på garantin. Många gånger så är det (tyvärr) ett virus som är boven.
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Inte så ofta som virus förstör hårdvaran vad jag vet (även om det finns undantag).
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Det låter som om att du har en hårddisk som är lite trasig. Skulle nog tro att det du får göra är att köpa en ny.
Nja, bara för att det är ett skrivfel så betyder det ju inte att hårddisken inte funkar så man behöver köpa en ny.

Eftersom disken uppenbarligen fungerar så är det ju enklast att formatera om, om det skulle finnas skadade sektorer så noters de och de används inte.
Men börja med att köra scandisk eller checkdisk eller nått annat felundersäkningsprogram, de kan även rätta till om det skulle vara nått enkelt fel på disken.
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Bansan har tillgång till annan dator därför hon kan skriva här...
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Jo, visst kan det vara någon enstaka skadad sektor, men min erfarenhet säger att uppstår det en skadad sektor brukar det uppstå fler...

Edit: Eventuellt skulle det kunna räcka med att installera om Windows, om det nu bara är någon enstaka sektor som är trasig.
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Va bra för henne :). Jag bygger mitt antagande på att den inte är helt död på att den hittas i bios eftersom det kommer upp ett meddelande om att den inte kan läsas ;). Man kan då undersöka den noggrannare och försöka reparera den då och inte bara konstatera att det är nått fel och kasta disken ;)
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Jo, visst kan det vara någon enstaka skadad sektor, men min erfarenhet säger att uppstår det en skadad sektor brukar det uppstå fler...
Tja, hårddiskar kommer alltid att få skadade sektorer förr eller senare. Men visst, har man pengar så kan man ju köpa nya hela tiden, annars kan man ju använda de felrättande verktyg som faktiskt är framtagna för sånthär och försöka använda disken ett tag till :)
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Inte så ofta som virus förstör hårdvaran vad jag vet (även om det finns undantag).


Nej det är sant,men det förekommer att virusen hittar även de känsligaste delarna i en dator.;)
Därför så skadar det inte att köra antivirus (i felsäkert läge).Inte heller skadar det att kolla igenom sektorerna på datorn.
 
Sv: HJÄLP! Ett diskläsningsfel har uppstått! PANIK!

Va bra för henne :). Jag bygger mitt antagande på att den inte är helt död på att den hittas i bios eftersom det kommer upp ett meddelande om att den inte kan läsas ;). Man kan då undersöka den noggrannare och försöka reparera den då och inte bara konstatera att det är nått fel och kasta disken ;)

Problemet är ju det att jag inte kan ta mig in i BIOS... Ingenting verkar fungera.

Ha doc inte testat med självbootande skivor än så det är mitt sista hopp :crazy:
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 694
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 810
Kropp & Själ Har fått något i fotsulan som liknar ett mellanting. Svart prick i mitten, inte upphöjt, ömmar något vid tryck. Var på vippen att köpa...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp