Bukefalos 28 år!

Hjälp - hopplöst sadelläge?

Ha ha.. så är det säkert - hon är kanske inte värre än andra ponnyer Jag har nog bara extra mycket ångest pga att jag på eget bevåg bytte sadel på förra ponnyn och det givk verkligen inte bra Håller med - c-ponnyn är väldigt lik vår - lite spolformad på något vis Minns du vad sadeln hette mer än Zaldi, den hade väl ett modellnamn?
 
Ha ha.. så är det säkert - hon är kanske inte värre än andra ponnyer Jag har nog bara extra mycket ångest pga att jag på eget bevåg bytte sadel på förra ponnyn och det givk verkligen inte bra Håller med - c-ponnyn är väldigt lik vår - lite spolformad på något vis Minns du vad sadeln hette mer än Zaldi, den hade väl ett modellnamn?
En Zaldi Royal var det. Kanske en av de skönaste jag har haft tro det eller ej. Supermjuk!
DSC_1938.jpg
 
Jag har nog bara extra mycket ångest pga att jag på eget bevåg bytte sadel på förra ponnyn och det givk verkligen inte bra
Är du inte trygg med vad du pysslar med när du provar ut sadlar så är rekommendationen att vända er till en utprovare. Sadlar ÄR svårt och sannolikheten att det man i teorin tror ska passa är... 5 mot 1 hos en sadelutprovare, 10 mot 1 på buke? :idea:
 
Är du inte trygg med vad du pysslar med när du provar ut sadlar så är rekommendationen att vända er till en utprovare. Sadlar ÄR svårt och sannolikheten att det man i teorin tror ska passa är... 5 mot 1 hos en sadelutprovare, 10 mot 1 på buke? :idea:

Absolut! Jag var kanske inte så tydlig i min text. Jag kommer definitivt inte prova ut sadeln själv - känner inte att jag kan det. Jag har som jag skrev anlitat sadelutprovare och hon kommer igen. Eftersom hon inte hade någon sadel som passade så letar hon vidare och så bad hon mig leta upp möjligt alternativ att prova nästa gång vi ses
 
Absolut! Jag var kanske inte så tydlig i min text. Jag kommer definitivt inte prova ut sadeln själv - känner inte att jag kan det. Jag har som jag skrev anlitat sadelutprovare och hon kommer igen. Eftersom hon inte hade någon sadel som passade så letar hon vidare och så bad hon mig leta upp möjligt alternativ att prova nästa gång vi ses
Du är lite emot syntetsadel, men vill ha något billigt, att funka i ett par år.
Det jag vill hinta om är att det finns ett stort utbud med syntetsadlar som är mycket väl genomtänkta till just ponnyryggar - ändringsbara bommar, flyttbara stöd, flera stroppar så man kan välja bäst gjordplacering osv. Och syntet som material är mycket billigare än läder - du får egentligen mer för pengarna.
Annars är 15” sadlar inte så vanliga på begagnatmarknaden, så man kan få leta länge efter rätt exemplar.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
893
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 344
Senast: Thera
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 396
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 072
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp