Hjälp! Hur ska jag sova?!

Älskar att sova på mage, men av förklarliga skäl går det inte längre (vecka 26 från imorgon). Googlade ikväll runt lite för att hitta tips på hur jag kanske ändå skulle kunna sova på mage. Hittade i samband med googlingen till min förskräckelse följande:

1. Det är farligt/obra att sova på rygg (från vecka 28).
2. Man ska helst ligga på vänster sida.
3. Det brukar inte gå att ligga på mage (och ja, det vet jag ju redan).

Men alltså, dessa fynd har gjort mig helt förtvivlad! Drog i början av sommaren på mig en ordentlig ac-lux på vänster sida där man trots allt bestämde att operation inte var aktuellt förrän jag väntat ett par månader och eventuellt konstaterat att det inte blev bättre... Detta innebär att jag i dagsläget har ett nyckelben vars yttre ände som ska fästa in mot en liten led vid axeln står typ rakt upp. Ligger jag på vänster sida får jag en kraftig felställning och det känns lite som att benet ska peta ut genom huden, det är obehagligt och efter en stund blir jag såklart öm. Summa sumarum: jag har INGEN sida att ligga på om man ska tro google. Det känns lite kämpigt. Tänkte såklart ta detta med min barnmorska, men medan jag väntar på att kunna göra det. Hur löste/löser ni det? Tips på sovställningar, någon?
Gravidkudde och ligga på havt på sidan, halvt på mage, tyckte jag var skönast. Hade en kudde som funkar till både amning och graviditet. Funkar med ett tjockt täcke man lägger som en korv också.

Vad som sas iaf när jag var gravid (yngsta är 4) var att det inte är farligt att ligga på rygg om det inte blir obekvämt.

Tillägg: ja jag hade ju kunnat läsa tråden först... Ledsen för upprepning!

Vänster sida har jag fått höra är bäst när bebisen fick lite jobbigt under förlossning (var ingen fara) och fick det som tips när jag ringde in pga mindre fosterrörelser (ihop med att dricka kallt. Var ingen fara då heller). Men inte till vardags så att säga.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 120
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 656
Senast: Sel
·
Gravid - 1år Efter en liten överansträngning i helgen känns det som att livmodern sitter löst och liksom förflyttar sig när tyngdpunkten ändras...
Svar
16
· Visningar
1 874
Senast: turbofling
·
Småbarn Jag har tänkt att det inte behövs, att hon är för liten för att kunna förstå och att det är bäst om hon bara får flyta med. Såklart med...
Svar
10
· Visningar
1 708
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp