Bukefalos 28 år!

HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

Sv: HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

Men om du har pengar till sterilisering ( menar du kastrering ? ), kan du inte betala abortspruta då?

Ring till en vet och uppge läget, kanske finns någon som kan tänka sig ta kostnaden på avbetalning ( fråga kan man alltid ).

Jag tycker verkligen det hela är tragiskt om ni ( din mamma ) väljer att behålla valparna :/
 
Senast ändrad:
Sv: HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

Jag kanske blandar ihop dig med nån annan. Trodde inte din hund var så gammal.
 
Sv: HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

Ja det har varit en hel del tjuvparningstrådar på sista tiden, jag tror jag vet vilken du menar ( med tiken som är för ung ).

Var inte det en Golden ?
 
Sv: HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

Medlet är inte snordyrt. En flaska kostar ca 250 kr för veterinären att köpa in det. Men sen lägger de på en himla massa procent + moms. Sen får man betala för varje flaska de måste öppna för det ska räcka till tiken.
Så, visst kostar det. Men är inte medlet som kostar, utan veterinären och allt de lägger på.

Fast givetvis, de är ju näringsidkare. Detta gäller ju bensin, valpar, humanmedicin, limpor, biobesök och allt annat vi nyttjar i samhället också.
 
Senast ändrad:
Sv: HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

nej ska ta sommar jobb så att jag sen kan kastrera henne..

Och tyvärr så går det inte på avbetalning :( så får göra det bästa av situationen..

Och jo det positiva är ju att hennes kropp och psyke är färdig vuxet men ..
 
Sv: HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

Ursäkta mig men vad tänker din mamma med?:eek: Låna böcker och låt henne läsa, om hon vill ha valpar får hon iallafall ta hand om dom tycker man ju! Förklara för henne att du inte kommer lägga ner energi på valpar som hon föder upp!
 
Sv: HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

har ingen anning om.. och har försökt få henne att läsa då jag äger såna böcker men icke sa nicke :(

men om jag inte tar hand om dom så kommer min mamma skita i dom, sorgligt men sant. Alla är inte ansvars fulla tyvärr:cool:

så antingen får valparna lida för vad mamma har gjort eller så får jag ta hand om dom när jag inte går i skolan.


men när kan man märka på tiken att den är dräktig?
 
Sv: HJÄLP!!! hut stor chans är det??!?!?

Efter en 3 veckor/1 månad börjar du nog se tecken på om hon är dräktig. Sen beror det ju såklart på antalet valpar. Men är hon dräktig kommer hon att behöva annat foder och liknande, det kan du ju upplysa din mamma om.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Karolina90
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Elvasaga
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
829
Senast: Josefineeee
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 947
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp