Bukefalos 28 år!

Hjälp inför viktig intervju..

Cydonia

Trådstartare
Jag hör egentligen till Ungdom, men postar tråden här i hopp om att få svar från så många erfarna bukefalister som möjligt!

Nu på onsdag ska jag på en arbetsintervju hos ett företag som jag, milt sagt, otroooligt gärna vill bli anställd hos.
Jag har varit på flera intervjuer tidigare för liknande tjänster, och även tackat nej till två erbjudanden då detta jobb verkligen känns hundra procent rätt.
Jag har varit på intervju hos detta företag två gånger tidigare, den första med en rekryteringsansvarig samt den andra med två avdelningschefer.
Nu ska jag då möta teamansvariga och förhoppningsvis även gå igenom ett arbetsprov.

Till min fråga då.. jag brukar aldrig bli nervös inför möten annars, men nu känner jag mig verkligen som ett darrande asplöv!
Jag vill så j*vla gärna ha det här jobbet så det känns nästan som att jag kommer framstå som en nervös och oprofessionell barnrumpa om jag kommer känna detsamma under själva intervjun.
Så utan att behöva slänga mig över den här mannen, skrikandes "JAG LÄMNAR ALDRIG KONTORET FÖREN JOBBET ÄR MIT!!", hur får jag honom att förstå hur gärna jag vill ha jobbet?

Självklart kommer jag lägga fram samma presentation plus lite till som tagit mig igenom de senaste två intervjuerna, men hur lägger jag till det där lilla extra som kommer få honom att vilja skriva på kontraktet direkt?:idea:
 
Sv: Hjälp inför viktig intervju..

Säg som det är. Och ha svar på frågan varför du så gärna vill ha just det här jobbet och varför de så gärna vill ha dig. Om du verkligen vill jobba just där kan jag tänka mig att du är intresserad av allt de har att säga, på helt rätt sätt. Ställer rätt frågor och kan stoppa in svaren i rätt fack. Så istället för att visa upp dig själv maximalt, se det som ett tillfälle att ta reda på saker om ditt framtida jobb. Frågorna du ställer, och följdfrågorna, säger rätt mycket om hur du kommer fungera som medarbetare. Du har vad som krävs, nu gäller det personkemi.
 
Sv: Hjälp inför viktig intervju..

Jag har suttit hela kvällen och skrivit ned olika frågeställningar och svar, får gärna tunghäfta när jag väl blir nervös och vill verkligen undvika det till tusen..

Trötter: Hoppashoppashoppas kan man ju göra iaf!

Herregud hur ska jag kunna sova inatt..:nailbiting:
 
Sv: Hjälp inför viktig intervju..

Alla: Tack för stöd!

Intervjun idag gick toppen!
Jag ska göra ett arbetsprov via telefon imorgon och får därefter veta hur allt går, men efter att ha pratat med lite insider-informatörer(:p) så är jobbet så gott som mitt!

TJOHOOO!!:banana:
 
Sv: Hjälp inför viktig intervju..

Svarar på mig själv:

NU ÄR DET PÅ RIKTIGT!!
JAG FICK JOBBET!!!:D

*springer runt som en yr höna och ger ifrån mig små glädjetjut*
 
Sv: Hjälp inför viktig intervju..

Grattis som fan!!! :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Hjälp inför viktig intervju..

Tacktack till alla!
Firade med en prima dressyrträning under kvällen, bättre kunde dagen inte bli! :d
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 876
Senast: monster1
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 666
Skola & Jobb Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 732
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp