Bukefalos 28 år!

Hjälp... jag läcker

Golden_Heart

Trådstartare
:confused: Jag är gravid med första barnet i vecka 22 och mina bröst läcker som sjutton. Jag har varit på ultraljud och det ska inte vara dags förrän i juli för mig. Jag trodde inte brösten kunde börja läcka så tidigt. Rädd och orolig är jag. Vet inte vad jag ska ta mig till. :cry:
  • Vad gör jag?
  • Är det normalt?
  • Vad gör jag nu?
  • Ska jag redan nu fixa något för att pumpa ur dem?
  • Är det normalt att man brösten läcker så tidigt?
  • När brukar brösten börja läcka under graviditeten?
  • Tänk om något är fel på barnet?
  • Har läkarna tagit fel? Att jag är längre gången än vad de trott? De tyckte bara att barnet var så litet vid ultraljudet. Enligt mina första beräkningar trodde jag faktiskt barnet var äldre, men de tyckte de inte när de gjorde ultraljud.

:cry::confused::confused::cry:
 
Sv: Hjälp... jag läcker

Det är inget att vara orolig över. Mina Har läckt till och från hela tiden. Jag har ibland vaknat av att lakanet i sängen var blött... :angel:

Jag antar att det är kroppens sätt att förbereda sig...
Mjöken kommer inte att ta slut tills att barnet är fött, för det produceras ny hela tiden, det finns ju ingen begränsad mängd om du förstår hur jag tänker.... :idea:
 
Sv: Hjälp... jag läcker

Men jag är bara orolig att den där viktiga råmjölken som är i början att den skulle försvinna.
Läste också att råmjölken ska inte börja läcka så tidigt som vecka 22 utan först i vecka 30.
Känner mig bara så rädd och orolig för att barnet ska komma för tidigt. :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp... jag läcker

Jag läckte massor varje drag från vecka 15 och det är helt normalt, tar inte bort råmjölken för bebisen.
 
Sv: Hjälp... jag läcker

ha bh på dig så att det blir lite tryck mot brösten då läcker det mindre. Man kan köpa amningsinlägg och lägga i bhn om det läcker mycket, är det bara lite smådroppar läste jag nånstans tipset att man kan klippa itu ett trosskydd och sätta i bhn, inte lika klumpigt.
 
Sv: Hjälp... jag läcker

Det är ingen fara, utan helt normalt! Jag läckte också rätt mycket rätt tidigt i graviditeten, men det var inget mot när jag sedan fick barn. Jag satt i början med två hinkar på golvet och lutade mig framåt för det RANN bara mjölk ur mig de första dagarna.

Hur som helst - använd BH på natten (även om det inte är bekvämt) och köp amningsinlägg. Peta upp bröstvårtorna så de pekar uppåt i BH:n så blir de inte stimulerade att läcka.

Jag köpte små bröstvårtskoppar när jag hade fått barn som samlade upp mjölken. De sov jag med i början, men det var inte så bra för det slutade aldrig rinna. Ju mer man läcker - desto mer mjölk bildas. Så för att få stopp på mina läckande bröst så fick jag sova med BH, ha MASSOR med amningsinlägg, peta bröstvårtorna uppåt och efter ett tag lugnade det ner sig. :)

Alltså - det är HELT NORMALT att läcka under graviditeten! Det är INTE något fel på barnet!!!

PUMPA INTE UT MJÖLKEN! Det bildas bara mer ju mer som kommer ut!
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp... jag läcker

*kl*
Om man har väldigt ömma bröstvårtor och inte kan ha behå då. För de känns som att de ska gå av, och måste ja ha den kan ja bara ha den på i 2-3 timmar. Mina har läkt sen v15, är i vecka 17 nu.
 
Sv: Hjälp... jag läcker

Det finns på barnaffärer ett litet "galler" man kan sätta över bröstvårorna. Det skyddar mot skav. De kanske inte är jättesköna att gå med längre stunder, men det kan vara skönt då och då som avlastning om det är ömt.
 
Sv: Hjälp... jag läcker

Brösten är bra lustiga! Just den natten då jag började denna tråd, läckte jag som bara den! Nu läcker jag lite ifall trycket blir för kraftigt. Men jag kan gå hemma med en vanlig bomullsklänning och utan BH, utan att jag läcker. :p Kroppen är bra lustig! :rofl:
Tack alla för era svar! :bow:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 673
Senast: Flixon
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp